Po dlouhé roky trápili majitelé nových a luxusních vozů na první pohled nevysvětlitelné krádeže – zabezpečená auta mizela z blízkostí restaurací, nebo i rodinných domů a ve většině případů beze stop. Poté bylo odhaleno, že odcizené vozy měly jeden společný prvek – bezklíčové odemykání. A odsud už byl jen krůček k odhalení techniky, kterou zloději použili. Podrobnější informace o ní najdete v dokumentu z roku 2011, který připravili švýcarští bezpečnostní experti (viz http://www.syssec.ethz.ch/content/dam/ethz/special-interest/infk/inst-infsec/system-security-group-dam/research/spot/332.pdf), ale zjednodušeně ji lze popsat takto: zloděj si vytipuje vůz s bezklíčovým odemykáním, stojící na vhodném místě. Poté počká, až se majitel vzdálí na přiměřenou vzdálenost a pomocí zesilovače zesílili signál z klíčů majitele. Pak už jen stačilo odevřít dveře a odjet.
Nedávno se pokusili podobným způsobem automobily otestovat němečtí bezpečnostní experti a zjistili 24 zranitelných modelů od 19 výrobců. Jediné auto, které útoku tohoto typu odolalo, bylo BMW i3.
Zranitelné byly tyto modely:
- Audi A3, A4, A6,
- BMW 730d,
- Citroen DS4 CrossBack,
- Ford Galaxy and Eco-Sport,
- Honda HR-V,
- Hyundai Santa Fe CRDi,
- KIA Optima,
- Lexus RX 450h,
- Mazda CX-5,
- MINI’s Clubman,
- Mitsubishi Outlander,
- Nissan’s Qashqai a Leaf,
- Opel Ampera,
- Range Rover Evoque,
- Renault Traffic,
- Ssangyong Tivoli XDi,
- Subaru Levorg,
- Toyota RAV4,
- Volkswagen Golf GTD a Touran 5T.
Další podrobnosti o tomto testu najdete na webu společnosti ADAC: https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/test_keyless.aspx