Přejít k hlavnímu obsahu
Bezpečnost

24 modelů vozů zranitelných na bezklíčový hacking

redakce 22.03.2016

Staronová technika hackerů přidělává vrásky na čele automobilek a jejich zákazníků. Jak se zdá, některé technologie mají bezpečnostní mezery. 

Po dlouhé roky trápili majitelé nových a luxusních vozů na první pohled nevysvětlitelné krádeže – zabezpečená auta mizela z blízkostí restaurací, nebo i rodinných domů a ve většině případů beze stop. Poté bylo odhaleno, že odcizené vozy měly jeden společný prvek – bezklíčové odemykání. A odsud už byl jen krůček k odhalení techniky, kterou zloději použili. Podrobnější informace o ní najdete v dokumentu z roku 2011, který připravili švýcarští bezpečnostní experti (viz http://www.syssec.ethz.ch/content/dam/ethz/special-interest/infk/inst-infsec/system-security-group-dam/research/spot/332.pdf), ale zjednodušeně ji lze popsat takto: zloděj si vytipuje vůz s bezklíčovým odemykáním, stojící na vhodném místě. Poté počká, až se majitel vzdálí na přiměřenou vzdálenost a pomocí zesilovače zesílili signál z klíčů majitele. Pak už jen stačilo odevřít dveře a odjet.

Nedávno se pokusili podobným způsobem automobily otestovat němečtí bezpečnostní experti a zjistili 24 zranitelných modelů od 19 výrobců. Jediné auto, které útoku tohoto typu odolalo, bylo BMW i3.

Zranitelné byly tyto modely:

  • Audi A3, A4, A6,
  • BMW 730d,
  • Citroen DS4 CrossBack,
  • Ford Galaxy and Eco-Sport,
  • Honda HR-V,
  • Hyundai Santa Fe CRDi,
  • KIA Optima,
  • Lexus RX 450h,
  • Mazda CX-5,
  • MINI’s Clubman,
  • Mitsubishi Outlander,
  • Nissan’s Qashqai a Leaf,
  • Opel Ampera,
  • Range Rover Evoque,
  • Renault Traffic,
  • Ssangyong Tivoli XDi,
  • Subaru Levorg,
  • Toyota RAV4,
  • Volkswagen Golf GTD a Touran 5T.

Další podrobnosti o tomto testu najdete na webu společnosti ADAC: https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/test_keyless.aspx


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme