Po legendárním modelu Dino představuje Ferrari sportovní vůz se šestiválcovým motorem. Model 296 GTB měří na délku 4,57 m a pohání jej přeplňovaný třílitrový šestiválec s uspořádáním do V pod úhlem 120 stupňů a výkonem 489 kW/663 koňských sil, podporovaný 22 kg vážícím elektromotorem s dalšími 122 kW/167 koňmi a točivým momentem 315 Nm. Celkový výkon hybridního sporťáku tak dosahuje 611 kW/830 PS/740 Nm a vyrovná se tak srovnatelným osmi až dvanáctiválcovým motorům.
Přestože má tento sportovní vůz s motorem uprostřed pouze šest spalovacích komor, dokáže znít velmi přesvědčivě. Plug-in hybrid umožňuje čistě elektrickou jízdu až do vzdálenosti 25 km a může při tom dosáhnou maximální rychlosti 135 km/h. V případě potřeby a zapojení spalovacího pohonu vystřelí z nuly na 100 km/h za méně než tři sekundy a jeho maximální rychlost přesáhne 330 km/h.
Cena v přepočtu přibližně sedm milionů Kč
![ferrari2](https://casopis.chip.cz/obrazky/jiri-palyza/28-04-7-2021/ferrari2.jpg)
Celkový výkon plug-in hybridního Ferrari je 611 kW/830 PS/740 Nm. | Zdroj: Ferrari
Celé pohonné ústrojí sportovního vozu s motorem uprostřed tvoří spalovací motor V6 Turbo s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotor mezi spalovacím motorem a převodovkou. Mezi oběma motory je spojka, takže dvoumístný vůz může v závislosti na zvoleném jízdním programu jezdit výhradně na elektrický pohon. V zadní části je také malá vysokonapěťová baterie o kapacitě 7,45 kWh a měnič, který řídí elektromotor. Základní hmotnost vozu je 1450 kg.
První V6 od Ferrari měl uspořádání válců pod úhlem 65 stupňů a poprvé byl použit v roce 1957 v jednomístném modelu Dino 156 F2 s objemem 1,5 litru. V roce 1958 následovaly verze s větším objemem ve sportovních prototypech s motorem vpředu - 196 S a 296 S - a ve vozech F1, jako byl 246 F1, s nímž Mike Hawthorn získal ve stejném roce titul mistra F1. Prvním vozem Ferrari s motorem V6 uprostřed byl v roce 1961 model 246 SP, který mimo jiné vyhrál závod Targa Florio.
![ferrari6](https://casopis.chip.cz/obrazky/jiri-palyza/28-04-7-2021/ferrari6.jpg)
Vývojáři Ferrari jsou obzvláště hrdí nejen na velkolepé jízdní výkony, ale také na inteligentní aerodynamiku, která zásobuje motory dostatečným množstvím chladicího vzduchu a zároveň zajišťuje správný přítlak. Při vyšších rychlostech se z karoserie téměř neviditelně vysouvá přídavný zadní spoiler, který zvyšuje stabilitu. | Zdroj: Ferrari
Pokud by vám dynamika běžného Ferrari 296 GTB nestačila, můžete sportovní vůz s motorem uprostřed ještě vylepšit paketem Assetto Fiorano. Díky odpovídajícímu snížení hmotnosti a aerodynamickým prvkům je pak severoitalský vůz na závodní trati sportovnější, než kdykoli předtím. Součástí paketu, který stojí v přepočtu přes půl milionu Kč, jsou nastavitelné tlumiče Multimatic, odvozené od závodních typů, karbonové příplatkové díly na předním nárazníku, lehčí plastové zadní okno z Lexanu a další karbonové detaily uvnitř i zvenčí.
Interiér je sportovní, ale útulný, s mnoha ovládacími prvky na volantu, velkým informačním displejem pro řidiče a úzkým displejem pro spolujezdce. Kromě cválajícího koně na volantu je velké logo Ferrari také na středové konzole, kde jsou jinak jen spínače pro volbu převodovky, elektrické ovládání oken a výstražných světel. Cena přibližně sedm milionů Kč zahrnuje mimo jiné sedmiletou údržbu.