Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

830 koní, 330 km/h maximální rychlost: to je nové hybridní monstrum Ferrari 296 GTB

Jiří Palyza 01.07.2021

Ferrari představuje svůj nejnovější model 296 GTB. Hybridní sportovní vůz promění díky působivému výkonu 830 koňských sil a maximální rychlosti přes 330 km/h silnice ve velmi nebezpečné místo. 

Po legendárním modelu Dino představuje Ferrari sportovní vůz se šestiválcovým motorem. Model 296 GTB měří na délku 4,57 m a pohání jej přeplňovaný třílitrový šestiválec s uspořádáním do V pod úhlem 120 stupňů a výkonem 489 kW/663 koňských sil, podporovaný 22 kg vážícím elektromotorem s dalšími 122 kW/167 koňmi a točivým momentem 315 Nm. Celkový výkon hybridního sporťáku tak dosahuje 611 kW/830 PS/740 Nm a vyrovná se tak srovnatelným osmi až dvanáctiválcovým motorům.

Přestože má tento sportovní vůz s motorem uprostřed pouze šest spalovacích komor, dokáže znít velmi přesvědčivě. Plug-in hybrid umožňuje čistě elektrickou jízdu až do vzdálenosti 25 km a může při tom dosáhnou maximální rychlosti 135 km/h. V případě potřeby a zapojení spalovacího pohonu vystřelí z nuly na 100 km/h za méně než tři sekundy a jeho maximální rychlost přesáhne 330 km/h.

Cena v přepočtu přibližně sedm milionů Kč

ferrari2

Celkový výkon plug-in hybridního Ferrari je 611 kW/830 PS/740 Nm. | Zdroj: Ferrari

Celé pohonné ústrojí sportovního vozu s motorem uprostřed tvoří spalovací motor V6 Turbo s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotor mezi spalovacím motorem a převodovkou. Mezi oběma motory je spojka, takže dvoumístný vůz může v závislosti na zvoleném jízdním programu jezdit výhradně na elektrický pohon. V zadní části je také malá vysokonapěťová baterie o kapacitě 7,45 kWh a měnič, který řídí elektromotor. Základní hmotnost vozu je 1450 kg.

První V6 od Ferrari měl uspořádání válců pod úhlem 65 stupňů a poprvé byl použit v roce 1957 v jednomístném modelu Dino 156 F2 s objemem 1,5 litru. V roce 1958 následovaly verze s větším objemem ve sportovních prototypech s motorem vpředu - 196 S a 296 S - a ve vozech F1, jako byl 246 F1, s nímž Mike Hawthorn získal ve stejném roce titul mistra F1. Prvním vozem Ferrari s motorem V6 uprostřed byl v roce 1961 model 246 SP, který mimo jiné vyhrál závod Targa Florio.

ferrari6

Vývojáři Ferrari jsou obzvláště hrdí nejen na velkolepé jízdní výkony, ale také na inteligentní aerodynamiku, která zásobuje motory dostatečným množstvím chladicího vzduchu a zároveň zajišťuje správný přítlak. Při vyšších rychlostech se z karoserie téměř neviditelně vysouvá přídavný zadní spoiler, který zvyšuje stabilitu. | Zdroj: Ferrari

Pokud by vám dynamika běžného Ferrari 296 GTB nestačila, můžete sportovní vůz s motorem uprostřed ještě vylepšit paketem Assetto Fiorano. Díky odpovídajícímu snížení hmotnosti a aerodynamickým prvkům je pak severoitalský vůz na závodní trati sportovnější, než kdykoli předtím. Součástí paketu, který stojí v přepočtu přes půl milionu Kč, jsou nastavitelné tlumiče Multimatic, odvozené od závodních typů, karbonové příplatkové díly na předním nárazníku, lehčí plastové zadní okno z Lexanu a další karbonové detaily uvnitř i zvenčí.

Interiér je sportovní, ale útulný, s mnoha ovládacími prvky na volantu, velkým informačním displejem pro řidiče a úzkým displejem pro spolujezdce. Kromě cválajícího koně na volantu je velké logo Ferrari také na středové konzole, kde jsou jinak jen spínače pro volbu převodovky, elektrické ovládání oken a výstražných světel. Cena přibližně sedm milionů Kč zahrnuje mimo jiné sedmiletou údržbu.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme