Amazon testuje ve své nákupní aplikaci kanál pro foto a video, který silně připomíná sociální síť pro krátká videa TikTok. V současnosti už má v ruce funkci s názvem Inspire, kterou prozatím testují zaměstnanci Amazonu pouze interně. Do budoucna se ale plánuje její rozšíření. Videa a fotky, prohlížené v kanálu Amazonu, bude možné opatřit nálepkami a sdílet s ostatními.
Novinka u Amazonu: nyní přicházejí funkce, nápadně připomínající TikTok
Velké společnosti, jako Google, Meta a Amazon, si také chtějí ukrojit své z obrovského úspěchu sociálního média TikTok. | Zdroj: Christian Wiediger/Unsplash
Uživatelé byli doposud zvyklí na opačnou cestu. Trend byl spíš takový, že tradiční značky sociálních sítí, jako například Facebook, Instagram a nakonec i TikTok, rozšiřovaly své pole působnosti také do oblasti obchodu a ve svých aplikacích začaly nabízet i nákupní funkce. Amazon chce nyní jít opačným směrem, a to rozšířit své tradiční nákupní prostředí o prvky sociální sítě. Díky vlastnímu kanálu budou mít prodejci ve spolupráci s influencery možnost inzerovat své produkty ve stejném prostředí, kde je bude možné i zakoupit.
Instagram Reels a YouTube Shorts: Google a Meta už TikTok napodobují
Přestože Amazon tvrdí, že neustále zkouší nějaké nové funkce, které by měly především usnadňovat život jeho zákazníkům, je otázkou, zda plán rozšířit prodejní platformu o funkcionalitu sociálního média skutečně vyjde.
O část úspěchu TikToku se už snaží poprat Meta s Google, kteří rozjeli podobné služby ve svých platformách v podobě Instagram Reels a YouTube Shorts. Vycházejí z TikToku a v podstatě nabízejí totéž: tvorbu a sdílení krátkých videí, která jsou z nejrůznějších myslitelných oblastí uživatelského zájmu. Zdá se, že se k nim brzy přidá i Amazon a rozjede "svůj TikTok" v podobě služby Inspire.
Zdroj: The Wall Street Journal