Apple pravděpodobně na začátku léta spustí vlastní streamovací službu Beats Music, postavenou na základě loňské akvizice značky Beats, za kterou Apple zaplatil 3 miliardy dolarů. Ještě předtím se ovšem snaží přesvědčit hudební vydavatelství, aby neprodloužila smlouvy uzavřené se Spotify a Googlem, které umožňují bezplatné přehrávání hudby.
Pro placené streamovací služby je možnost bezplatného poslechu hudby na Spotify či YouTube výměnou za reklamu obrovskou konkurencí. Například z celkových 60 milionů uživatelů služby Spotify jen asi čtvrtina využívá placenou verzi Premium, s vyšší kvalitou streamování a zbavenou reklamy. Společnosti Universal Music Group prý Apple dokonce nabídnul, že zaplatí „výkupné“ v celé výši licenčních poplatků, které platí Google za možnost umístění hudebních skladeb na YouTube.
Bezplatný model poslechu hudby se ovšem nelíbí nejen Applu, ale ani samotným hudebníkům. Někteří z nich tak přestávají poskytovat práva službě Spotify a přecházejí raději ke kompletně placeným streamovacím službám, které jim za přehrávání skladeb vyplácejí více peněz.