„Google se dlouhodobě snaží detailněji hodnotit faktory důvěryhodnosti obsahu a dává jim velkou váhu při řazení výsledku fulltextu. Navíc, Autorship Analytics pracuje s Google Plus, který společnost logicky masově podporuje a propojuje se svými dalšími službami (viz. například propojení Google Places s Google Plus Pages),“ potvrzuje Martin Vinš, manažer konzultantů ve společnosti Effectix.com, která se zabývá SEO a výkonnostním online marketingem v ČR a na Slovensku.
Podle Vinše jsou v zahraničí nekomerční formy prezentace jako kvalitní blogování a budování obsahu (budování za účelem propagace informace samotné, nikoliv za účelem získání zpětného odkazu) značky či produktu silné „SEO téma“. „U nás a na Slovensku se k tomu dostáváme velmi pozvolna, a to i proto, že ostatní formy optimalizace jsou ve většině případů (záleží samozřejmě na tématu) stále levnější a efektivnější,“ tvrdí Vinš z Effectix.com.
K hodnocení přispěje i pověst autora
Google Plus Authorship zlepší autorům Author Rank a celkově SEO výsledky za předpokladu, že se zaregistrují jak na Google Plus s aktivací autorství. Společnost pak ve vyhledávacím algoritmu zohlední i pověst, která bude spojena s danou tématikou. Tím pádem pak budou renomovaní odborníci ocenění posunutím o několik příček výše ve výsledcích vyhledávání. Nově pak autorům, kteří službu povolili, přibude nástroj Authorship Analytics. Software je určen k zobrazení traffic na webové stránky, kde je člověk uveřejněný jako autor.
Registrace Google Plus Authorship bude z dlouhodobého hlediska zajímavé právě pro zlepšení pozice ve vyhledávání přes Google a s bonusem v podobě analytiky. Ta přispívá k optimalizaci vložených příspěvků autora a jejich vyhodnocení z pohledu atraktivity na sociálních sítích a jaké jsou reálné prokliky. Mezi další funkce, které tvůrce populárního vyhledávače plánuje, je provázání profilu autorů s články na jiných webech. Čtenáři tak budou vzájemně ovlivňovat pozici ve vyhledávání.