Češi milují chytré hodinky
První chytré hodinky začaly do České republiky pronikat kolem roku 2012. Tehdy šlo o značky jako Sony, Samsung, anebo poněkud punková americká firma Pebble, kterou později spolknul Fitbit a následně Google. O pár let později přišel se svým produktem i Apple a další značky.
Za těchto cca 10–12 let si čeští uživatelé vypracovali k chytrým hodinkám extrémně kladný vztah a ze statistik vyplývá, že jde o velmi častý dárek k vánocům, narozeninám, anebo za vysvědčení. Pro ilustraci: agentura Statista uvádí, že chytré hodinky byly v roce 2023 třetím nejvyhledávanějším produktem na internetových obchodech. Hned po televizích a set-top boxech.
Evropě kraluje Nizozemsko a Irsko, pak my
A fascinaci nositelnou elektronikou demonstrují i data Eurostatu. Podle těch používá chytré hodinky téměř polovina (49 %) Čechů. Mezi státy Evropské unie, kde průměr dosahuje pouhých 26 %, nás to řadí na úplnou špičku. Vyšší podíl lidí využívajících nositelnou elektroniku najdeme jen v Irsku (50 %) a v Nizozemí (55 %).
Zájem o hodinky následně dokládají i prodejci. Například Datart tvrdí, že za první polovinu letošního roku už evidují 15% nárůst prodejů „smartwatch“ oproti loňskému roku.
„Chytré hodinky už jsou u českých zákazníků plně etablované. V naprosté většině případů si u nás lidé kupují minimálně svůj druhý produkt v tomto segmentu. Většina zákazníků tak už má s těmito zařízeními nějaké zkušenosti a podle nich si také nové hodinky vybírá,“ uvedl Roman Šubrt, manažer produktového marketingu v Datartu.