Reklamy chce zavést i Apple TV+
Většina velkých streamovacích platforem se v poslední době snaží vymyslet ideální plán, jak buď získat více uživatelů, a tím zvýšit tržby, anebo alespoň dostat ze současného počtu uživatelů víc peněz. Nejběžnějším způsobem je zdražení, které v posledním roce zavedl Netflix, Disney+, SkyShowtime a po rebrandingu i Max (dříve HBO Max).
Jinou metodou je zavést velmi levný tarif, který ale bude obsahovat reklamy. Například zmíněné platformy Netflix a Disney+ se chlubí velmi slušným nárůstem nových předplatitelů po zavedení tarifu s reklamou.
Dle zákulisních informací o něčem takovém přemýšlí i Apple. Firma údajně jednala s britskou Radou pro výzkum sledovanosti (BARB), aby prozkoumala potřebné techniky sběru dat pro sledování výsledků reklamy. Tato jednání mohou naznačovat, že se Apple taktéž chystá zavést ve své streamovací službě tarif s reklamou.
Podle všeho by se novinka měla v první vlně týkat pouze amerického a britského trhu, kde má Apple TV+ největší základnu předplatitelů.
Nejsilnější je Netflix, Voyo sympaticky roste
Streamovací služba Apple TV+ se v globálu drží celkem nízko. Nedávný průzkum časopisu Forbes ji umístil na 9. místo dle počtu předplatitelů, kterých má po celém světě kolem 25 milionů. Nevýrazné výsledky na trhu VOD služeb firmu donutily také osekat investice do Apple TV+, kam už zahučelo víc jak 20 miliard dolarů (skoro 470 miliard korun).
Nejlepší ze streamovacích videoplatforem je stále Netflix, který vykazuje 247 milionů předplatitelů (dle jiných statistik až 277 milionů), následně Amazon Prime Video (cca 200 milionů předplatitelů) a Disney+ (150 milionů předplatitelů). České Voyo má v kombinaci se slovenským trhem již 820 tisíc předplatitelů.