Součástí nabídky Vodafone PASS jsou čtyři balíčky, dva dostupné už od 5. 10. 2017, dva od 15. 11. 2017. Řešení umožní za dodatečný poplatek využívat nejoblíbenější aplikace, které jsou zahrnuté v jednotlivých variantách tak, že jejich používáním zákazník nečerpá data z tarifu. Musíte ale mít nějaký datový tarif aktivovaný. Balíčky Vodafone PASS jsou kombinovatelné s tarify Naplno, Red LTE, Red+, Smart, Start 100/200 a 500 minut pro firemní i nefiremní zákazníky, s tarifem Jetovtobě a s Balíčky k předplaceným kartám Komplet v síti a Komplet do všech sítí pro nefiremní zákazníky a tarify Red Profi pro firemní zákazníky. Určitou výhodu přináší Vodafone PASS také pro zákazníky, kteří například v rodině využívají sdílený tarif Red +, ti mohou za jednu cenu balíčku využívat službu všichni.
Chat Pass
Chat Pass stojí 99 Kč měsíčně. Zahrnuje aplikace WhatsApp, Viber, Messenger, Telegram, Vodafone Message+ a umožní využívání aplikace bez počítání dat na posílání zpráv, obrázků, fotek, videí, emotikonů, samolepek, hlasových zpráv, dokumentů a souborů (PDF, MP3, odkazů na webové stránky, informace o poloze aj.). Do balíčku Chat Pass nepatří audio a video hovory (využívají univerzální data). Nabídka aplikací se v budoucnu může ještě měnit či rozšířit.
Social Pass
Social Pass je za stejnou cenu, tedy 99 Kč/měsíc a zahrnuje Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest. Umožňuje využívání těchto aplikací na sdílení zážitků, obrázků, videí i textů. I zde se nabídka aplikací v budoucnu může ještě měnit či rozšířit.
Další příjdou na řadu v polovině listopadu balíčky Music Pass a Video Pass, bližší informace k nim zatím Vodafone nesdělil. Budou ale fungovat na stejném principu jako první dva již nabízené.
Balíčky půjde využívat na hlavní i sdílené SIM kartě a stejně tak i v zahraničí ve všech zemích zóny 1. V ostatních zónách nebudou balíčky fungovat. Balíčky lze i kombinovat a do konce listopadu bude jejich využívání zdarma.
Stažení a aktualizace aplikací do Vodafone PASS balíčků nepatří, jsou na ně využívána univerzální data z datového tarifu zákazníka. Po vyčerpání univerzálních dat z datového tarifu zákazník nemůže balíčky Vodafone PASS využívat, a to z důvodů pravidel síťové neutrality, která platí pro celou Evropskou unii. Pokud dojde k zastavení přenosu dat pro jakoukoliv službu, toto zastavení musí být aplikováno na všechny služby stejně.
Bude to fungovat?
Vodafone představil nový krok, který u ostatních operátorů nemá obdoby, nicméně je to spíš krok stranou než kupředu. Je otázkou, jak trochu složité a ne vždy zcela jasné dělení na „balíčková“ a „univerzální“ data zákazníci přijmou a jak se v něm budou orientovat. Marketingově to vypadá na chytrý krok, který Vodafonu neubere žádné stávající příjmy a naopak mu přidá tržby za dodatečné balíčky.