Pokud by se v současnosti podíval některý z obyvatel amerického L. A. na nebe, má na něm šanci spatřit poletující drony. Nejde ale o žádnou akci tajných služeb nebo policie, ale o aktivitu reklamní společnosit AdNear. Ta využívá drony ke sledování mobilních telefonů a wi-fi routerů. U nich si ukládá ID zařízení (nebo MAC adresu), které slouží k vytvoření profilu. Na jeho základě poté může být uživateli nabídnuta tzv. hyper-cílená reklama.
Typickým příkladem může například být, když uživateli, který se často pohybuje v okolí kavárny nebo obchodu, bude nabídnut reklamní baner (nebo přímo slevový kupón) daného obchodníka.
Tato skutečnost vyvolala celou řadu protestů a varování od bezpečnostních expertů, podle společnosti AdNear ale nejde o ukládání citlivých či osobních informací a vše je naprosot legální. Podle dostupných informací už má firma ve své databázi přes 500 miliónů profilů…
Podrobnější informace najdete na adrese http://thehackernews.com/…one-spy.html.