Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Důležitým faktorem pro výběr auta bude možnost připojení k internetu

redakce 17.09.2014

Podle nejnovější studie Ericssonu a AT & T Drive Studio budeme v budoucnu při koupi nového auta klást důraz zejména na výbavu, doplňky a služby související s připojením na internet.

Studie mapovala nákupní chování spotřebitelů. Průzkum se uskutečnil v létě tohoto roku v USA, Německu, Brazílii, Japonsku a Číně a zúčastnili se ho motoristé, kteří v příštích pěti letech zamýšlejí koupi nového auta.

carplay-2014-03-12-20-29-nahled

Arun Bhikshesvaran, šéf marketingu společnosti Ericsson říká: „Tato data vysílají jasný signál, že výbava, doplňky a služby související s připojenými auty se stávají důležitým faktorem v nákupním rozhodování spotřebitelů. Studie ukazuje, že k transformaci dochází v globální míře a směřuje k vyšší poptávce spotřebitelů po službách týkajících se připojených aut napříč všemi trhy a modely."

„Výzkum ukázal, že stojíme na prahu éry připojených aut, která v sobě spojuje všechny aspekty lidského života. To je důvod, proč Ericsson spolupracuje s AT & T Drive Studio a poskytují sofistikované řešení pro připojená auta a vyvíjejí snahu o etablování služeb připojeným vozům na globální úrovni," doplnil Arun Bhikshesvaran.

Nejdůležitější výsledky studie:

  • Polovina všech dotázaných řidičů by vyměnila svou oblíbenou značku za jiné srovnatelné auto, pokud by mohla využívat benefity připojeného auta
  • 72 % motoristů by odložilo nákup vozu o jeden rok, aby si mohli koupit připojené auto od své oblíbené automobilky
  • Téměř dvě třetiny dotazovaných řidičů považovaly služby spojené s připojeným autem za důležitou výbavu pro svůj budoucí automobil
  • 67 % amerických motoristů přiznalo, že by si pravděpodobně nebo s určitostí připlatili za možnost připojit auto na internet nebo Wi-Fi služby, pokud by byla taková možnost

Průzkum zároveň ukázal jak vysoké je povědomí motoristů o službách spojených s připojenými auty. Více než 50 % dotázaných znalo tyto služby:

  • Asistenční služby (74 %)
  • Navigace a aktuální dopravní informace (72 %)
  • Startování na dálku (71 %)
  • Streamování hudby (70 %)
  • Pojistné služby a sledování používání vozidla (52 %)
  • Wi-Fi Hotspot (50 %)

„Pro automobilky začíná boj o zákazníka, o jehož přízeň se budou ucházet technologickými řešeními pro připojené auta,“ říká senior viceprezident divize Emerging Devices v AT & T Mobility. „Platforma AT & T Drive je díky spolupráci s Ericssonem a dalšími hráči v ekosystému, nejkomplexnějším souborem řešení, jaké jsou pro výrobce automobilů dnes k dispozici."

Ericsson je klíčovým přispěvatelem do platformy AT & T Drive. Poskytuje platformu v cloudu, díky které mohou automobiloví výrobci nabízet svá řešení pro inteligentní auta.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme