Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Dvoupodlažní autobus na baterky

Pavel Trousil 29.05.2019

Hyundai představil elektrický dvoupodlažní autobus, který uveze 70 cestujících. Akumulátory s kapacitou 384 kWh umožňují dojezd až 300 km a kompletně nabité jsou po 72 minutách. Autobus má bohatou výbavu pro příjemné cestování včetně úprav pro hendikepované cestující.

Hyundai Motor představil dvoupodlažní elektrobus. První autobus tohoto druhu v nabídce značky Hyundai je součástí jejího úsilí o minimalizaci dopravních zácp a znečišťování ovzduší. Hyundai vyvíjel svůj první elektrický dvoupodlažní autobus v rámci 18měsíčního projektu, který byl zahájen v roce 2017 s podporou korejského ministerstva pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Autobus pojme až 70 cestujících, což je 1,5krát více než u běžných autobusů. V prvním podlaží je k dispozici 11 sedadel, ve druhém podlaží 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu. Vybaven je kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.

067d-nahled

Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je optimalizovaná ovladatelnost.

Autobus je také vybaven různými vyspělými bezpečnostními prvky, které zvyšují bezpečnost cestujících. Mezi ně patří stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control), který zachovává ovladatelnost vozidla na základě porovnávání skutečného a řidičem zamýšleného směru jízdy a asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist). Ten používá přední kameru k detekci rizika kolize a autonomním brzděním odvrátí nehodu nebo minimalizuje vzniklé škody. Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) zase předchází nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu sledováním podélného značení na vozovce.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme