U prohlížeče Microsoft Edge se v současnosti objevují komplikace. Na oficiálních fórech podpory uživatelé uvádějí, že program nelze uzavřít. U některých uživatelů se prohlížeč chová tak, že po ukončení na krátkou dobu zmizí, ale po krátké chvíli se okamžitě spustí znovu. Jediným způsobem, jak jej úplně zavřít, je pomocí Správce úloh.
Microsoft se k uvedenému problému už vyjádřil. Chyba je velmi pravděpodobně způsobena novou funkcí »Startup Boost«, v české verzi označované jako »Zesílení po spuštění«. Ta by měla sloužit ke zrychlení spouštění prohlížeče, ale momentálně je pravděpodobně příčinou opakovaného spouštění browseru po jeho uzavření. Microsoft mezitím na neurčitou dobu funkci zakázal. Jakmile bude k dispozici aktualizace prohlížeče, funkce by měla být standardně opět aktivována.
Funkce se v Edge nachází stále, je ale potřeba ji aktivovat ručně
Zesílení po spuštění je funkce, která může být zdrojem současných problému s opakovaným spouštěním prohlížeče po uzavření všech oken. Na aktivním odkazu »Další informace« k tomu Microsoft uvádí doplňující detaily. | Zdroj: Microsoft Edge/Nastavení
Uživatelé, kteří doposud s funkcí žádné problémy neměli a chtějí ji používat i nadále, ji najdou v nabídce »Nastavení/Systém«. Při aktivaci funkce zajišťuje běh prohlížeče na pozadí, a to i v případě, kdy jsou zavřena všechna jeho okna. Cílem je výrazné zrychlení opětovného otevření prohlížeče.
Tato funkce se ale velmi pravděpodobně vyplatí pouze uživatelům, kteří nemají prohlížeč instalovaný na rychlém pevném disku. Kromě této nové funkce obsahuje Microsoft Edge v nejnovější aktualizaci verze 89 i další novinky. Jejich přehled jsme pro vás shrnuli v samostatném příspěvku.