Nový projekt Googlu změní globální mapu světa on-line reklamy. Nový systém s názvem AdID má využít prohlížeč ke sledování uživatelů po celém internetu, ale také jim prý má dát kontrolu nad tím, jaké údaje budou shromažďovány. Google pak bude získaná data prodávat reklamním sítím. Je také důležité zdůraznit, že finální podoba AdID ještě nebyla veřejně prezentována, a může tedy ještě dojít k některým změnám.
Vzhledem k převážně bezplatné povaze internetu je zobrazování reklamy důležité jak pro uživatele, tak i pro autory webů. Tím, kdo ale na celém systému profituje nejvíce, jsou reklamní agentury a majitelé reklamních sítí. Není proto nijak překvapivé, že právě oni se snaží změnit internet tak, aby co nejlépe vyhovoval jejich potřebám. A že se jim to daří, to ukazují například i finanční výsledky Googlu, který právě díky reklamě vydělává miliardy dolarů. Mohl by však vydělat ještě více a klíčem k dalším financím je personalizovaná reklama.
Celý článek si můžete přečíst v papírovém Chipu 1/2014 nebo v jeho elektronické verzi pro tablety, který vychází 13. prosince 2013.