Přejít k hlavnímu obsahu

Hrajte si s geolokačními službami, budete to potřebovat

redakce 08.08.2010

S rozšířením chytrých telefonů, které umí pracovat s polohou uživatele za využití GPS a dalších metod, začínají nabývat na významu tzv. LBS - Location Based Services. V českém prostředí je tou nejvýznamnější pravděpodobně služba Foursquare, která pracuje s aktuální polohou uživatele, zároveň je sociálním médiem, ve kterém si budujete síť přátel.

A je to i hra, která vás odměňuje a tím i motivuje k další aktivitě.

Foursquare hodně získává díky tomu, že dává provozovatelům různých prodejen nebo restaurací prostor pro obchodní využití - není tedy přínosný jen pro samotné uživatele, ale právě i pro byznys. U nás je zatím služba v začátcích, počet aktivních uživatelů se odhaduje na přibližně 1 500 tzv. early adopters. Celosvětově má na 2 miliony uživatelů a hodnota firmy Foursquare, která vznikla v březnu 2009, se odhaduje na cca 95 milionů dolarů.

Přečtěte si více o službě Foursquare na blogu společnosti H1.cz, zkuste také odborné školení nebo konzultace propagace v sociálních sítích. Pro čtenáře Chipu je také připravena sleva 1 000 Kč na školení propagace na Facebooku a v sociálních sítích, které se koná 2.9. Stačí při objednání použít kód chip.

Jste připraveni na budoucnost?
Jste připraveni na budoucnost?

Jste připraveni na budoucnost?

Geolokačních služeb již fungují ve Spojených státech desítky - ať už jsou to sítě specializované na jídlo (Fiddme), nakupování (Slifter), seznamování (Streetspark), virtuální geocaching (Gowalla), případně prosté sdílení polohy, jaké umožňuje síti přátel například služba Google Latitude. A jak se ukázalo v minulosti - po určité době se trendy z této oblasti často prosadí i v Evropě a u nás.

Co je ještě důležitější, data z Foursquare začínají implementovat i zavedené webové služby - Twitter se svojí službou Places, o implementaci údajů z Foursquare vyjednávají velké vyhledávače, spekuluje se i o spojení Foursquare a Facebooku. Pak již geolokace zasáhne skutečnou masu.

Co můžete udělat dnes

Máte jedinečnou šanci dostat se na pískoviště LBS, dokud tam moc vašich konkurentů není. Získat praktické zkušenosti s marketingem v rámci těchto služeb, vybudovat si vztah k vlivným uživatelům, od kterých se budou učit ostatní. Jak na to?

  • Zkuste tyto služby sami aktivně používat. Stejně jako jste se museli naučit chovat na Facebooku, než jste založili první úspěšný firemní profil, musíte pochopit, jak se na Foursquare cítí uživatel a co se mu líbí.
  • Pokud máte provozovnu, prodejnu nebo jiné fyzické místo spojené se svým byznysem, podívejte se, jestli už je na Foursquare. Případně místo založte, požádejte administrátory služby o manažerská práva.
  • Experimentujte s různými akcemi, slevami, nabídkami. Využijte Foursquare, abyste lépe poznali zákazníky přicházející do vašich provozoven. A nebojte se oslovit konzultanty H1.cz, pokud v praktickém využití těchto i dalších sociálních sítí tápete.

Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme