A je to i hra, která vás odměňuje a tím i motivuje k další aktivitě.
Foursquare hodně získává díky tomu, že dává provozovatelům různých prodejen nebo restaurací prostor pro obchodní využití - není tedy přínosný jen pro samotné uživatele, ale právě i pro byznys. U nás je zatím služba v začátcích, počet aktivních uživatelů se odhaduje na přibližně 1 500 tzv. early adopters. Celosvětově má na 2 miliony uživatelů a hodnota firmy Foursquare, která vznikla v březnu 2009, se odhaduje na cca 95 milionů dolarů.
Přečtěte si více o službě Foursquare na blogu společnosti H1.cz, zkuste také odborné školení nebo konzultace propagace v sociálních sítích. Pro čtenáře Chipu je také připravena sleva 1 000 Kč na školení propagace na Facebooku a v sociálních sítích, které se koná 2.9. Stačí při objednání použít kód chip.
Jste připraveni na budoucnost?
Geolokačních služeb již fungují ve Spojených státech desítky - ať už jsou to sítě specializované na jídlo (Fiddme), nakupování (Slifter), seznamování (Streetspark), virtuální geocaching (Gowalla), případně prosté sdílení polohy, jaké umožňuje síti přátel například služba Google Latitude. A jak se ukázalo v minulosti - po určité době se trendy z této oblasti často prosadí i v Evropě a u nás.
Co je ještě důležitější, data z Foursquare začínají implementovat i zavedené webové služby - Twitter se svojí službou Places, o implementaci údajů z Foursquare vyjednávají velké vyhledávače, spekuluje se i o spojení Foursquare a Facebooku. Pak již geolokace zasáhne skutečnou masu.
Co můžete udělat dnes
Máte jedinečnou šanci dostat se na pískoviště LBS, dokud tam moc vašich konkurentů není. Získat praktické zkušenosti s marketingem v rámci těchto služeb, vybudovat si vztah k vlivným uživatelům, od kterých se budou učit ostatní. Jak na to?
- Zkuste tyto služby sami aktivně používat. Stejně jako jste se museli naučit chovat na Facebooku, než jste založili první úspěšný firemní profil, musíte pochopit, jak se na Foursquare cítí uživatel a co se mu líbí.
- Pokud máte provozovnu, prodejnu nebo jiné fyzické místo spojené se svým byznysem, podívejte se, jestli už je na Foursquare. Případně místo založte, požádejte administrátory služby o manažerská práva.
- Experimentujte s různými akcemi, slevami, nabídkami. Využijte Foursquare, abyste lépe poznali zákazníky přicházející do vašich provozoven. A nebojte se oslovit konzultanty H1.cz, pokud v praktickém využití těchto i dalších sociálních sítí tápete.