Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

K odbourání studu u lékaře pomohou elektronické konzultace

redakce 29.07.2016

Více než 60 % Čechů mělo dermatologický problém a 7 z 10 lidí by rádo tyto potíže konzultovalo s lékařem online. 

Letní období znamená pro většinu Čechů dovolené, slunění, koupání v moři či v bazénech. Tyto příjemné činnosti ale zvyšují riziko problémů s kůží. Z průzkumu agentury STEM/MARK realizovaného pro společnost CompuGroup Medical Česká republika (CGM) vyplynulo, že více než 60 % Čechů mělo dermatologický problém a 7 z 10 lidí by rádo tyto potíže konzultovalo s lékařem online.

Potíže s pokožkou řeší většina Čechů. Devět z deseti respondentů se s nimi setkalo osobně nebo u svých blízkých. Často se nejedná pouze o jeden problém, se dvěma a více problémy se setkala více než třetina dotázaných. Nejčastěji se jedná o potíže s mateřskými znaménky (38 %), pihami (33 %) a kůží citlivou na slunce (23 %). Setkání s nejnebezpečnějším onemocněním, rakovinou kůže, uvedla ve svém hodnocení necelá pětina respondentů.

Češi si přejí komunikovat s lékaři elektronickou cestou

Kožní problémy jsou velmi choulostivým tématem a řada lidí se o nich ostýchá mluvit nebo se vypravit přímo k lékaři. Průzkum ukázal, že 74 % dotázaných by uvítalo možnost zaslat svému lékaři fotografii kožního problému a zkonzultovat s ním obtíže elektronicky. Výzkum rovněž ukázal, že lidé chtějí především šetřit svůj čas, který tráví zbytečně v čekárnách u lékaře, a také by se rádi zbavili zdlouhavého objednávání. Navíc by touto cestou mohli řešit problémy, které se jim náhle vyskytly třeba i během dovolené a konzultovat je přímo se svým kožním lékařem. Podle posledních údajů zabezpečenou komunikaci mezi lékařem a pacientem, služby CGM LIFE eSERVICES, využívá takřka 37 000 pacientů.

Více než čtvrtina respondentů by uvítala i více možností, jak se s lékařem spojit elektronickou cestou. Nejčastěji uváděli email (61 %), i když se nejedná o bezpečný způsob komunikaci. Zabezpečenou webovou aplikaci uvedla necelá třetina dotázaných. Průzkum provedla agentura STEM/MARK na 512 respondentech aktivních na internetu ve dnech 27. 6. – 4. 7. 2016.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme