Celá řada odborníků se shoduje v názoru, že internet patří mezi největší vynálezy všech dob. V současné době nejen umožňuje téměř neomezenou komunikaci, ale ovlivňuje prakticky každou lidskou činnost. Z pohledu uživatele je to téměř ideální médium usnadňující práci i nabízející zábavu. Pro většinu lidí má ale internet i jeden nepříjemný aspekt, konkrétně související s „cenou“. Surfaři, zvyklí na to, že téměř vše je zde k dispozici zdarma, ztrácí obvyklou ostražitost a chovají se neopatrně a nelogicky. Nepříjemné je, že podobným přístupem se nakazily i některé firmy, které na internetu služby provozují. Obvyklá argumentace zní: „Vždyť je to zadarmo, tak co byste chtěli.“ Je ale nutné si uvědomit, že pro uživatele nic zadarmo není – ve většině případů platí svým soukromím a svými daty. Rozhodli jsme se, že se na situaci podíváme podrobněji a vyzkoušíme přístup provozovatelů vybraných služeb. V testu se tak ocitly tři nejoblíbenější freemaily – zjištěné zkušenosti a tipy lze ale využít u naprosté většiny dalších internetových služeb.
Podrobnosti najdete v Chipu 5/2013.