Zejména při práci v domácí anebo vzdálené kanceláři v průběhu protipandemických opatření se vyplatí používat nástroje pro plánování videokonferencí a dalších aktivit, souvisejících s každodenními činnostmi. Microsoft už pro tento účel delší dobu nabízí webovou aplikaci s názvem »Lists«, kterou lze použít k organizaci úkolů a sledování různých procesů, kontaktů a dalších pracovních záležitostí.
Jak Microsoft zveřejnil na svém blogu, aplikace je nyní dostupná i v AppStore pro mobilní telefony iPhone s iOS, a do budoucna se počítá i s jejím rozšířením pro zařízení s platformou Android a iPady.
Video zobrazuje možnosti využití aplikace »Microsoft Lists« pro smartphony s iOS. | Zdroj: Microsoft 365 Community/YouTube
Funkce, které vám pomohou v každodenním pracovním životě
»Microsoft Lists« jsou primárně určeny pro firemní nasazení. Aplikace umožňuje vytvářet seznamy podle vlastních potřeb, například na základě sdílené excelovské tabulky nebo předem připravených šablon. Seznamy lze také využívat jako zdroje dat pro vytváření vlastních pracovních aplikací a sdílet je v týmu.
Pro možnost využívání seznamů je potřeba přístup k databázi Sharepoint a předplatné cloudových služeb Microsoft 365. Aplikace je kromě toho také integrována do hodně používané video konferenční platformy Teams. Aplikace Microsoft Lists je k dispozici zdarma, k jejímu provozu je ale potřeba placené předplatné služby Microsoft 365.
Pro správu seznamu úkolů existují ale i další aplikace, které lze využít:
Microsoft To Do
Webová aplikace je jednoduchý a tenký plánovač úkolů.
Zenkit To Do
Pomocí aplikace Zenkit můžete vytvářet a spravovat seznamy úkolů online.
Todoist
Komplexní nástroj pro vytváření a správu úkolů a projektů.