Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Konkurent WhatsAppu prolamuje tabu: uživatelé za něj budou měsíčně platit

Jiří Palyza 12.11.2021

Mnoho uživatelů WhatsAppu se po skandálech s daty v posledních měsících a výpadcích dceřiného Facebooku rozhodlo přejít k alternativním komunikátorům. Značný nárůst uživatelů zaznamenal například Telegram. 

Alternativa WhatsAppu ale nyní plánuje zavést model placeného předplatného – ale pouze pro určitý režim. Mnozí uživatelé WhatsAppu skončili právě u Telegramu, a ti, kdo jej používali už dříve, si velmi rychle zvykli na nové možnosti a funkce, které na něm oceňují. Na přísunu nových uživatelů ale nyní chce Telegram vydělat.

Není žádnou novinkou, že Telegram se chystá už brzy zobrazovat v prostředí svého komunikátoru reklamu. Ačkoliv to jeho provozovatelé oznámili už loni, reklamní platformu představili až nyní. Telegram chce zobrazovat reklamu ve velkých kanálech s více než 1000 účastníky. Kromě toho by reklamní sdělení neměla být delší, než 160 znaků. Kromě toho komunikátor také zveřejnil seznam obsahu, který nesmí být inzerován. Týká se to například násilí, sexu nebo politických témat.

Telegram netoleruje ani reklamu na hazardní hry, lékařské produkty, alkohol, tabák a zbraně. Dokonce ani McDonalds a podobné řetězce nesmí inzerovat, protože komunikátor zakazuje reklamy na rychlé občerstvení.

Telegram se chystá zavést reklamu: vrátí se nyní uživatelé opět k WhatsAppu?

telegrampaid

Konkurent WhatsAppu, platforma Telegram, chce do budoucna používání bez reklam zpoplatnit. | Zdroj: Google Play/Telegram

Nyní ale přichází další krok v reklamním programu Telegramu. Jak zmiňuje server Mspoweruser.com ve svém příspěvku "Telegram to offer a subscription service to disable ads", myšlenkou provozovatelů je, že uživatelé, kteří se přihlásí k modelu předplatného a budou měsíčně platit, mohou reklamu skrýt. Výše měsíční částky ale prozatím nebyla stanovena. Toto opatření by mohlo být předzvěstí dalších kroků, kdy by Telegram později mohl uživatelům účtovat vysoké poplatky. Stále se mluví o zákazu reklamy v soukromých nebo skupinových chatech. Je ale otázkou, zda to bude trvat věčně.

Pokud by Telegram do budoucna zobrazování reklamy výrazně rozšířil, mnoho uživatelů by platformu mohlo stejně rychle opustit. A ke slovu by se opět mohl přihlásit WhatsApp. Co byste ale měli vědět je, že i tato platforma už má plán na zavedení reklamy v komunikátoru připravený ve své zásuvce; a to docela dlouho. Nyní tedy může sledovat, jak dopadnou reakce uživatelů Telegramu, a po vyhodnocení se rozhodnout o dalším postupu. Ale vždycky je tu i další alternativa: Signal.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme