Lufthansa Technik (LHT) ve spolupráci s Austrian Airlines zavádí svou palivově úspornou povrchovou fólii AeroSHARK na nový typ letadel. Od zimy 2024 budou čtyři letouny Boeing 777-200ER z flotily rakouského dopravce vybaveny touto inovativní technologií inspirovanou žraločí kůží. Fólie s jemnými drážkami snižuje třecí odpor během letu, což podle Lufthansy vede ke snížení spotřeby paliva a nižším emisím CO2 na dálkových trasách.
Modifikace čtyř ze šesti letounů Boeing 777-200ER společnosti Austrian Airlines začne v prosinci 2024. Během čtyřleté životnosti se očekává, že tyto úpravy přinesou celkovou úsporu přibližně 2 650 tun paliva a více než 8 300 tun CO2, což odpovídá zhruba 46 letům z Vídně do New Yorku.
Harald Gloy, provozní ředitel Lufthansa Technik, zdůraznil: "Zavedení této palivově úsporné technologie na další typ letadel u Austrian Airlines je skvělou zprávou i pro ostatní provozovatele Boeingů 777-200ER. Doufáme, že toto budou první z mnoha letadel tohoto typu, která díky AeroSHARK dosáhnou nižší spotřeby paliva a zlepšené uhlíkové stopy."
AeroSHARK je pokročilá povrchová technologie pro letadla vyvinutá společnostmi Lufthansa Technik a BASF. Skládá se z drážek o tloušťce přibližně 50 mikrometrů, které napodobují strukturu žraločí kůže snižující tření. Optimalizací aerodynamiky klíčových oblastí letadla pomáhá AeroSHARK snížit spotřebu paliva a omezit emise CO2. Aplikace přibližně 830 m² této fólie na trup a motorové gondoly Boeingu 777-200ER může vést ke snížení celkové spotřeby paliva o zhruba jedno procento na let.
Mohlo by vás zajímat
Dosud bylo technologií AeroSHARK vybaveno celkem 17 letadel Lufthansa Group a plánují se další instalace. Modifikovaná flotila v současnosti zahrnuje jeden Boeing 747-400 společnosti Lufthansa Airlines, 12 Boeingů 777-300ER od SWISS a čtyři Boeingy 777F od Lufthansa Cargo. Očekává se, že úprava čtyř letounů Boeing 777-200ER společnosti Austrian Airlines bude dokončena do března 2025.