Přejít k hlavnímu obsahu

Mark Zuckerberg se opřel do Applu: věští propad iPhonů

Josef Mika 15.01.2025
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Šéf společnosti Meta a otec Facebooku, Mark Zuckerberg, v podcastu hovoří o údajném nedostatku nápadů společnosti Apple. Podle něj to má přímý dopad i na prodej iPhonů. Co tím přesně myslí?

V rozhovoru v známém podcastu Joea Rogana přišla řeč na konkurenci koncernu Meta – na společnost Apple. Zuckerberg v reakci na to zahájil palbu kritických poznámek s úvodem, že má " k tomuto tématu několik myšlenek ":

"Už nějakou dobu nic velkého nevymysleli. Je to jako kdyby Steve Jobs vynalezl iPhone a teď na něm už 20 letech stále dřepěl. A dělají to rok co rok, myslím, že si ani nejsem jistý, jestli teď vůbec prodávají ještě více iPhonů. Myslím, že jim prodeje ve skutečnosti klesají."

Apple má opravdu určité potíže. Zejména proto, že společnost ve své nejnovější generaci chytrých telefonů dostatečně nevyužívá současného trendu funkcí umělé inteligence, upřednostňují teď potenciální zákazníci na čínském trhu AI nadšenců stále více místní konkurenci.

Mohlo by vás zajímat

Další kritika

Zuckerberg nadále kritizuje podle něj drakonickou a uzavřenou infrastrukturu společnosti Apple pro poskytovatele a partnery třetích stran. Stěžuje si na 30procentní provizi, kterou Apple získává ze všech transakcí, a tvrdí, že výrobce prodává tolik vlastních periferií, jako jsou sluchátka AirPods, jen proto, že drží důležité části technologie připojení pod zámkem.

Ačkoli Zuckerbergovy výroky mohou být částečně pravdivé, neříká je jen tak pro nic za nic, je za nimi jeho vlastní zájem. Na jedné straně útok odvádí pozornost od různých strategických změn na Facebooku, včetně zrušení spolupráce s redakčními týmy ověřujícími fakta. Meta také přichází o miliony příjmů z reklamy kvůli požadavkům Applu na transparentní sledování. Třicetiprocentní podíl transakcí v aplikacích je také pro koncern Meta a mnoho dalších velkých společností trnem v oku. Ztěžuje jim využívání tzv. dark patterns, které nasazují k tomu, aby přiměly své uživatele/zákazníky ke koupi svých produktů a služeb.

Zdroj: The Joe Rogan Experience/Spotify


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme