Facebookový boss oznámil, že Meta zavádí nové vyhledávání a dynamické mapy na Instagramu. Aktualizované mapové prostředí uživatelům umožní prozkoumat oblíbená označená místa v jejich okolí a filtrovat výsledky podle konkrétních kategorií, například restaurace a kavárny.
Doposud bylo na mapě Instagramu možné vyhledávat pouze příspěvky, které se vztahovaly ke konkrétní oblasti.
Nová místa lze objevit klepnutím na značku polohy v mapě, které se vztahují k feedu nebo stories. Do vyhledávání také lze zadat název města nebo čtvrti a lze použít i místní hashtagy, například #Praha.
Nové mapy Instagramu: chce se Meta stát konkurentem Map Google?
Uživatelé Instagramu získávají novou funkci. Umožní na mapě vyhledávat body zájmu a třídit je podle skupin. | Zdroj: Instagram
Místa, která vás zajímají, si také můžete uložit na později, nebo je předat přátelům prostřednictvím zprávy. Nová funkce Instagramu svým rozsahem možností silně připomíná mapovou funkci ve Snapchatu.
Instagram pravděpodobně nebude skutečným konkurentem Map Google. Alespoň prozatím. Nebylo by ale překvapivé, pokud by se mapy do budoucna nadále rozšiřovaly a vývojáři do nich doplňovali nové funkce. V minulosti se Meta zaměřovala vždy na inovace pro Facebook a další aplikace z vlastní rodiny. Cílem bylo udržet si pozornost uživatelů a zabránit jejich migraci k jiným službám.
Zdroj: TechCrunch