Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Mladí lidé na prázdninách sdílejí peníze, fotografie a data

redakce 18.06.2019

Mileniálové a generace Z chtějí na dovolené především poznávat nová místa a prohlubovat své znalosti o nich (50 %, respektive 55 %) nebo lépe poznávat sami sebe (45 %, respektive 47 %).

Neméně důležitá je pro ně potřeba relaxovat a ulevit si od stresu – v obou skupinách je těmito faktory, které jsou nejtradičnějšími důvody letního cestování, motivována téměř polovina dotázaných (47 %).

„Vidím fotografii známého na hezkém místě? Klik! a letenka je rezervovaná. Další kliknutí – a mám i ubytování. Další kliknutí – to byl zvuk závěrky u snímku, který během sekundy nasdílím na Instagramu. Internet nás, spotřebitele, naučil, že máme celý svět na dosah jen na několik kliknutí – bez ohledu na to, zda chceme nakupovat v obskurním e-shopu v Marakéši nebo zajet s přáteli na prodloužený víkend do Milána,“ říká Giela Abdelwahabová, manažerka pro získávání nových zákazníků společnosti PayPal ve střední a východní Evropě. „Chceme cestovat, nakupovat a získávat nové zážitky rychle a beze stresu a být neustále ve spojení s přáteli. Vývoj online platebních nástrojů nám umožňuje nejen rychle zaplatit za ubytování nebo letenky, ale také získat peníze v případě, že dojde k nějaké nečekané nepříjemné situaci.“

Téměř 90 % amerických příslušníků generace Z připouští, že sociální média ovlivňují jejich plány na dovolenou. Celosvětově si 6 z 10 mileniálů vybírá destinaci podle toho, jak snadné by bylo novou zkušenost zachytit do příspěvku na Instagramu. Často to znamená rezervaci ubytování nebo letenek velmi spontánně – proces úhrady je pouze doplněk, který musí být ještě rychlejší a pohodlnější. Průzkum provedený na objednávku společnosti PayPal rovněž potvrdil, že více než 30 % lidí ve věku 16-35 let užívá mobilní aplikace k urychlení transakcí.

Navzdory zlepšování povědomí spotřebitelů o bezpečnosti dochází při cestování k bezpočtu situací, kdy se více či méně vědomě vystavujeme riziku. Až 65 % pasažérů o sobě dokonce ochotně poskytne o sobě další informace (např. cíl cesty, adresu ubytování nebo vlastní fotografie), aby celý proces usnadnilo, například urychlením odbavení a nástupu do letadla. Navíc 67 % hotelů na světě nedokáže řádně ochránit osobní údaje svých zákazníků, např. detaily o ubytování nebo čísla platebních karet. Proto je při rezervaci ubytování nebo dopravy během dovolené důležité zvláště u rychlých plateb pamatovat na řešení, která dokáží nakupující chránit.

Rychlá rozhodnutí i společné dovolené může být počátkem úžasného dobrodružství a nádherných vzpomínek, ale také počátkem nekonečné řady dohadů. Rezervovat ubytování nebo koupit letenky pro všechny nebývá obvykle problém. Jinak je tomu u získání peněz zpět od ostatních. Podle studie společnosti PayPal má 31,1 % Čechů problém získat zpět peníze zapůjčené rodinným příslušníkům nebo přátelům. Respondenti v průzkumu uváděli jako nejčastější důvody toho, že nedostanou půjčené prostředky zpět, především nemožnost provedení jednoduché a snadné platby bez hledání bankomatu nebo čísla účtu v e-mailové konverzaci.

Jako prevence nepříjemných situací je vhodné nejen užívat důvěryhodné platební metody, ale také si přečíst recenze hotelů a letišť. Také je dobré pamatovat, že příprava cesty znamená nejen koupit letenky či jízdenky a rezervovat ubytování.

 

 

 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme