iVysílání jako hlavní soupeř Netflixu
ČT hovoří o tom, že její digitální a online služby používá v průměru 2,4 milionu lidí měsíčně (data pochází z loňského roku). Jen iVysílání si přitom pustí měsíčně zhruba 1,4 milionu uživatelů. Polovina přístupů už probíhá přes chytrou televizi, ne přes mobil nebo počítač.
„Mezi nejsledovanější pořady iVysílání patřily Případy 1. oddělení, druhá řada Stínů v mlze, a bodovalo také StarDance. Úspěch zaznamenal mimo jiné oceňovaný premiérový seriál Smysl pro tumor, který si v iVysílání přehrálo více než 130 tisíc uživatelů internetu,“ uvádí Česká televize.
Je není nebo streamovací službou?
iVysílání se tak bezesporu postavilo na vrchol žebříčku nejoblíbenějších VOD platforem. Ačkoliv nejde o komerční projekt, z logické podstaty jde o službu podobnou Netflixu, Disney+ a podobně.
Služba je volně přístupná, všichni spotřebitelé s televizí či internetovým připojením však musí hradit tzv. koncesionářské poplatky, které činí 135 korun měsíčně. Vedení televize jedná s politiky o možném zvýšení na 150 korun měsíčně.
YouTube kanál a živé přenosy
Kromě videoarchivu iVysílání patří do portfolia digitálních platforem například i YouTube kanál, který si během osmi měsíců získal téměř 30 tisíc odběratelů a 4,7 milionu zhlédnutých videí. Velmi oblíbeným se stal například vzdělávací pořad What the fact?, kromě dalších:
„Nejpopulárnějším videem se stal speciál ČT art s Leošem Marešem a Benem Cristovaem se 753 tisíci zobrazeními. Z produkce iVysílání pak v závěru roku zaujal roční přehled Všechno, co se stalo v roce 2024, který na sociálních sítích vidělo přes 417 tisíc uživatelů.“
Nejčtenějším článkem na webu či v aplikaci České televize byl ten o atentátu na slovenského premiéra Fica. Naprostým hitem bylo pak hokejové mistrovství světa v Praze a Ostravě. Různé záznamy a živé přenosy zaznamenaly jen přes online platformy ČT 12,8 milionu zhlédnutí.
Zdroj: Česká televize