Přejít k hlavnímu obsahu

Nejrychlejší elektrokolo světa na naší dálnici nepředjedete: navíc je určeno především pro armádu

Jiří Palyza 09.09.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Jízdní kola s elektrickým pohonem mají kvůli zákonným předpisům limitovanou rychlost, kterou lze překročit pouze hacknutím nastavení řídící elektroniky. Model Revolution W ale tato omezení mnohonásobně překračuje a dosahuje neuvěřitelné rychlosti. Jeho určení ale není pro běžné spotřebitele, spíš pro vojenské účely.

Kapitoly článku

Losangeleský výrobce elektrokol Hi-Power Cycles nedávno oznámil vytvoření nového oddělení s názvem „HPC Defence“. Název nebyl zvolen náhodně, protože předseda představenstva Bryan Maizlish byl před nástupem do své současné funkce technickým ředitelem u amerického dodavatele obranných zařízení Lockheed Martin.

A hned prvním počinem nové divize je elektrokolo "Revolution W", které dle vyjádření výrobce splňuje vojenské požadavky.

Předurčené pro jízdu v terénu: výkonný motor a vysoký zdvih odpružení

Extrémní elektrokolo Revolution W
info ikonka
Zdroj: Hpcdefense.com
Motor o výkonu 10 500 W dokáže elektrokolo rozjet na rychlost až 130 km/h. A pokud vás zajímá, zda lze kolo při tak vysokých rychlostech pohánět i šlapáním, možná vás odpověď překvapí.

Nejrychlejší sériové elektrokolo na světě se vyrábí v USA, a to s převažujícím podílem ručního skládání. Maximální rychlosti 130 km/h tento speciál dosáhne díky motoru s výkonem neuvěřitelných 10 500 W, který je umístěn v náboji zadního kola.

Konstrukce rámu má extrémně dlouhé odpružení. Zdvih zadní vidlice je podle informací výrobce 9" (229 mm), u vidlice přední je to 8" (203 mm). O baterii nejsou známy žádné podrobnosti, kromě toho, že je rovněž vyrobena ručně. HPC Defense uvádí jako jedinou referenční hodnotu dojezd, který čítá 160 km při čistě elektrickém pohonu.

Rychlost až 80 km/h díky unikátní převodovce

Extrémní elektrokolo Revolution W
info ikonka
Zdroj: Hpcdefense.com
Elektroko Revolution W je ve všech směrech extrém: platí to i o ceně. Ta sice není známá, ale údajně jen cena přední vidlice může být kolem dvou tisíc USD.

S výjimečným terénním bicyklem je však možná i "běžná" jízda s pohonem šlapáním a asistencí elektromotoru. Aby bylo možné udržet vysokou rychlost, výrobce vsadil na speciální vysokorychlostní převodovku Schlumpf.

Stisknutím jediného tlačítka se přepne do režimu „overdrive“ a zvýší převodový poměr 2,5krát, takže můžete při šlapání s elektrickou asistencí dosáhnout rychlosti až 80 km/h.

Cílovou skupinou Revolution W je armáda

Podle informací výrobce HPC Defense lze rám modelu Revolution W upravit podle přání zákazníka. Lze například instalovat středový motor, aby kolo mělo centrální těžiště, nebo ještě robustnější pneumatiky pro větší odolnost v terénu.
 

Mohlo by vás zajímat

O ceně respektive dostupnosti modelu Revolution W nejsou k dispozici žádné informace. Blog o elektrické mobilitě Electrek ale na fotografiích rozpoznal odpruženou vidlici, jejíž cena se u této komponenty pohybuje mezi 1 800 a 2 000 USD.

Když k tomu připočtete superlehký hliníkový rám s karbonovými prvky a elektromotor s extrémním výkonem, pořizovací cena se rychle vyšplhá do astronomických výšin. Revolution W proto není určen pro koncové zákazníky, díky jeho schopnostem je zamýšlen především k nasazení v armádě.

Zdroj: Electrek, HPC Defense


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme