Zálohujte vše důležité
Na prvním místě byste si měli zálohovat veškerá data, o která byste neradi přišli. Jak se říká: dvakrát měř, jednou řež. I při rutinním zákroku, jako je třeba výměna krycího skla telefonu, může dojít k individuálním chybám.
Ověřený servis vám třeba i dá záruku, při špatné opravě máte nárok na další zdarma, v extrémních případech vám mohou vyplatit i odškodné. Pamatujte ale na to, že ztracená data vám nevrátí ani všechny peníze světa – tedy pokud je nemáte zálohovaná. Využít k tomu můžete cloudová úložiště (Google Disk, iCloud, Microsoft OneDrive a další) nebo si data stáhnout po staru do vašeho počítače.
Smartphone si nafoťte
Telefon máte zálohovaný, pro klid v duši jej můžete vymazat. V opačném případě po vás bude chtít servis přístupový kód, což ne každý chce uvést; pochopitelné. Před tím, než telefon do servisu odnesete, si jej však pečlivě nafoťte ze všech stran.
Celkem často se totiž děje, že servis s vaším telefonem nezachází úplně opatrně – což je při některých zákrocích vlastně i pochopitelné. Opět rozhoduje lidský faktor, nástroj se může svézt po šasi telefonu a udělat vryp nebo škrábanec. Při vyzvedávání si pak zařízení zkontrolujte po celém obvodu a pokud narazíte na něco, co by tam být nemělo, můžete hned konfrontovat obsluhu se stavem vašeho telefonu.
Obstarejte si náhradní
Nespoléhejte na to, že telefon budete mít do druhého dne zpátky. I kdyby zákrok byl skutečně rutinní a v běžných případech zabere pár hodin, technik nejspíš nemá na starosti jen vás. Zároveň může být problém čekání na dodávku náhradních dílů (tlačítka, displej, sklo, baterie a podobně).
Jakmile víte, že potřebujete telefon odnést do servisu, obstarejte si náhradní. Buď vytáhněte z šuplíku starší model, se kterým se na pár dní až týdnů spokojíte, anebo si půjčte od kamarádů či příbuzných.
Zdroj: Android Police, Make Use Of