Přejít k hlavnímu obsahu

Maturant AI

Josef Mika 09.11.2023
Zdroj: Pixabay

Umělá inteligence v podobě ChatGPT a dalších nástrojů vstupuje do škol. V čem pomůže studentům a učitelům? A bude nutné její nasazení ve školství regulovat, především kvůli riziku podvodů?

Chip 07/2024: Technologie umělé inteligence je stále ve svých počátcích, ale již dnes probíhají testy, zda by nástroj podobný ChatGPT dokázal úspěšně složit maturitní zkoušku. Experiment se v nedávné době uskutečnil na gymnáziu v Příboře na Novojičínsku. Mezi předměty, z nichž AI maturovala, byla i fyzika a dějepis. 

Podle většiny českých pedagogů umělá inteligence do škol patří. Zároveň ale poukazují dotázaných pedagogů poukázalo i na stinnou stránku, tedy na možné zneužití žáky k podvádění.

Použití umělé inteligence v některých vzdělávacích institucích bylo v nedávné době dokonce zakázáno – v Evropě k zákazu přistoupila prestižní univerzita Sciences Po v Paříži, především kvůli obavám z plagiátorství, a později také řada britských univerzit včetně Cambridge a Oxfordu. Jiní naopak tuší velkou příležitost.

Generativní AI se dá využít v širokém spektru aplikací, zároveň ale není možné ji přeceňovat. Chip přináší několik příkladů využití ve školství a výuce, ale i názory reprezentující obavy. Pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si červencový Chip, o prázdninách na to snad najdete čas. Chip 07/24 je v prodeji od 19.června.

Další témata Chipu 07/2024


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme