Společnost Netflix plánuje další opatření proti poklesu tržeb. Poté, co už před časem propustil řadu zaměstnanců ve snaze snížit náklady, ředitel Ted Sarandos v rozhovoru na festivalu Cannes Lions potvrdil novou verzi předplatného.
Novinka bude levnější než stávající nabídka. Na jejím spolufinancování se ale bude spolupodílet reklama. Myšlenka, ze které vše vychází, je získat nové uživatele. Netfix se tak chce více přiblížit cílové skupině, pro které předchozí varianty předplatného byly příliš drahé, ale zároveň nemá problém s reklamou.
Tato nabídka bude mít ale jednu zásadní nevýhodu. Nebude totiž k dispozici kompletní program streamovací služby. Týká se to především licencovaných filmů a seriálů. V rámci reklamního předplatného budete moci sledovat pouze některé pořady. Naopak, vlastní produkce Netflixu bude k dispozici kompletní.
Netflixu padá počet předplatitelů, generální ředitel už nevylučuje ani prodej společnosti
Netflix chce také více zpřísnit v oblasti sdílení předplatného. V některých regionech proto zavádí za sdílení vyšší poplatky. | Zdroj: Pixabay
Ted Sarandos zároveň zdůraznil, že ve stávajících plánech předplatného nebudou žádné reklamy. V případě nového předplatného s reklamou se jedná o samostatnou úroveň nabídky, jejíž zavedení nebude mít žádný vliv na stávající nabídku. Generální ředitel rovněž potvrdil, že už probíhají jednání s možnými reklamními partnery. Podle informačních úniků je jedním z nich Google.
Zajímavé je také to, že v Canned Sarandos nevyloučil ani převzetí Netflixu jinou společností. Reaguje tím na stávající trend poklesu uživatelů a obratu. Zároveň ale zdůraznil svou pevnou víru v to, že se ze současné krize společnost dokáže vymanit sama.
Zdroj: Deadline