Přejít k hlavnímu obsahu

Nové iPhony rychle ztrácí na hodnotě: jiné značky si cenu udržují lépe

Jakub Fišer 15.10.2024
info ikonka
Zdroj: se svolením SellCell

Nákup drahého mobilního telefonu, třeba za 30–40 tisíc korun, většinou provází i myšlenky na budoucnost. Jak dlouho vám takové zařízení vydrží, jak bude softwarově aktuální po pár letech, ale hlavně, jaká bude jeho cena po určité době používání? V těchto otázkách kdysi vévodil iPhone, časy se ale mění.

Kapitoly článku

Apple, nebo radši Samsung?

Podle analýzy zveřejněné na webu SellCell ztrácejí iPhony svou hodnotu rychleji než kdy dříve, zatímco telefony Samsung Galaxy S si svou cenu drží lépe. Během 12 měsíců po vydání ztratil iPhone 14 zhruba 47 % své hodnoty, iPhone 15 dokonce 48,2 %, což je nárůst oproti minulým rokům. Statistika přitom kombinuje hodnotu cen všech čtyř modelů v sérii.

Naopak Samsung se konstantně zlepšuje, i když zatím na Apple nestačí. Galaxy S22 po roce na trhu ztratil 66,7 % hodnoty, řada Galaxy S23 ale „jen“ 61,1 %. Jednoduchou matematikou je tak vidět, že zatímco iPhony postupně degradují hodnotu rychleji, Samsung naopak zpomaluje a role se tak mohou co nevidět proměnit.

Mohlo by vás zajímat

Telefony Samsung udržují hodnotu lépe

Může to být způsobeno různými faktory, včetně menšího množství modelů a stabilní uživatelské základny. Dalším faktorem, který může ovlivnit ceny a jejich vývoj, jsou programy výměny telefonů a recyklace starších modelů.

Tyto programy zvyšují dostupnost starších telefonů na sekundárním trhu, což může způsobit rychlejší pokles hodnoty iPhonů. Lidé jsou totiž ochotni rychleji prodat své staré modely, aby si mohli koupit nové.

„Schopnost společnosti Apple udržet si hodnotu se mezitím poněkud snížila, přičemž znehodnocení se výrazněji projevilo během 12 měsíců po uvedení iPhonu na trh. První údaje o iPhonu 16 naznačují, že si neudržuje hodnotu tak dobře jako dřívější modely, což signalizuje možnou změnu poměru sil v oblasti udržení hodnoty chytrých telefonů. Apple sice zůstává lídrem, ale jeho náskok se zmenšuje a konkurence se přibližuje,“ doplňují autoři studie z SellCell.

Zdroj: SellCell


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme