Za prvé vyzkoušejte klasické „vystoupit – nastoupit“, tedy smartphone jednoduše restartujte. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda jste SIM kartu vložili do toho správného slotu a zda se z něj kartička nevysunula. Ověřte také, zda na kartě a v okolí není nějaká špína. Někdy i velmi drobná nečistota na kartě zabrání kontaktu mezi SIM kartou a slotem smartphonu. Vyčistěte tedy kartu i slot pomocí hadříku z mikrovlákna. Konektory slotu čistěte opravdu opatrně.
Pokud ani jeden z těchto tipů nepomůže, pak je karta pravděpodobně vadná. Jednáli se o relativně novou kartu, může vám ji váš mobilní operátor vyměnit zdarma. V některých případech si může účtovat podplatek v řádech stovek korun. Nová karta je většinou aktivována velice rychle. Příčinou problému může být samozřejmě i smartphone. Otestujte proto SIM kartu i v jiném mobilním telefonu. Jestliže v něm funguje, zkuste svůj smartphone vrátit do továrního nastavení. Pokud si ani potom nebude s kartou rozumět, obraťte se s problémem na svého prodejce.