Živé nakupování je aktuálně možné prostřednictvím příspěvků, příběhů, videopříspěvků reels, ale také skrze livestreamy na Instagramu. Tu poslední možnost mateřská firma Meta již brzy zruší. Stane se tak 16. března a společně s tím zmizí z Instagramu také záložka „nakupování“, která už se mnoha uživatelům na hlavní stránce ani nezobrazuje.
Instagram a nakupování
Co ale na Instagramu zůstává nadále, je celkový systém nákupů prostřednictvím příspěvků. Tuto funkci si oblíbily především firmy nabízející zboží – mohou totiž přímo do příspěvku pověsit štítky s reklamou na určitě předměty, oblečení, služby a podobně.
Pro Instagram se ukázala jako nejméně výdělečná část této e-komerce právě reklamy v rámci livestreamů, neboli živých přenosů. Důvodů to může mít několik – na trhu jsou mnohem silnější hráči v oblasti živého streamování přímo z telefonů.
Když pomineme poloprofesionální síť Twitch, máme tu TikTok a pak také čínské platformy, jako je WeChat, Taobao Live nebo Douyin. Instagram se tedy zavázal k tomu, že se bude zlepšovat v tom, co mu jde již nyní, tedy reklama přímo v rámci příspěvků, nikoliv v živých přenosech.
Na obzoru se však zvedá nový silný hráč v oblasti placeného obsahu a reklamy – právě TikTok. Ten totiž laboruje s myšlenkou, že určitou část obsahu zamkne za předplatné. TikTok by tak dokázal propojit systém klasických sociálních sítí, jako je třeba právě Instagram, a předplacených služeb, jako je Patreon nebo OnlyFans.
Zdroj: Engadget, TechCrunch, Instagram