Mnoho uživatelů tento problém zná: dostanete potvrzovací e-mail o realizaci nákupu od online prodejce. Abyste ale našli příslušné informace, musíte nejprve pár minut hledat. Pro uživatele mobilních systémů Android a iOS to Google chce nyní napravit. Nejdůležitější základní informace o realizované online rezervaci či nákupu jsou nyní v e-mailové aplikaci přehledně shrnuty na začátku e-mailu. Informoval o tom blog 9to5Google.
U online nákupů se to týká objednaných produktů, prodejce a ceny. V současnosti nová funkce funguje pouze se službami Google, jako například Obchod Play nebo Google Play; objednávky třeba od Amazonu ještě zahrnuty nejsou.
Při rezervaci letů jsou uživateli shrnuty a zobrazeny podrobnosti jako doba odletu a přistání, číslo sedadla, trvání letu a potvrzovací kód.
Nová funkce Gmailu může ale také způsobit problémy
Gmail pro Android a iOS: základní informace o nákupech a rezervacích letů jsou nyní shrnuty na začátku e-mailů.
Uživatelé PC, kteří pracují s Gmailem v prohlížeči, už tuto funkci nějakou dobu znají a jsou s ní obeznámeni. V tomto prostředí se informační karty s hlavními informacemi zobrazují na začátku e-mailu už delší dobu.
Vzhledem ke skutečnosti, že obrazovky smartphonů jsou výrazně menší, než monitory PC nebo displeje notebooků, uživatelé vidí informační karty jako první informaci při otevírání e-mailů. Pro rychlý přehled je to určitě užitečné, může to však vést i k problémům. Ty mohou nastat v situacích, kdy AI chybně vyhodnotí informace z e-mailů a může tak zobrazit nesprávné podrobnosti.
Novou funkci Google uvedl na konci dubna. Všichni uživatelé by měli mít možnost nové informační karty používat během několika příštích dnů.