Google Play v novém designu
Server Phone Arena upozornil na změnu designu aplikace Google Play. Ta zřejmě v nejbližší době čeká postupně všechny uživatele. A když jsme v úvodu upozorňovali, že do značné míry mění to, jak přehledně či nepřehledně na vás rozhraní obchodu působí, rozhodně jsme nebyli daleko od pravdy.
Z uniklých snímků je patrné, že vše důležité se přesunulo z horní části dolů. Co to znamená? Nahoře už najdete pouze prokliknutí na váš profil, jinak nic. To důležité – vyhledávací pole – se totiž přesunulo dolů.
Tam nově najdete lištu s pěti prvky: hry, aplikace, vyhledávání, akce a knihy. Rozdíl oproti původnímu stavu je značný, nově si totiž uživatel vystačí pouze se spodní lištou, nemusí se řídit zbytkem obrazovky.
Podobnost s iOS?
Na první pohled dokonce nové rozhraní obchodu Google Play připomíná aplikace navržené pro iOS od Applu. Ty totiž již od prvních verzí jablečného systému pracují v tomto unifikovaném stylu, kdy máte napříč celou aplikací k dispozici dolní lištu s dynamicky se měnícími ovládacími prvky.
Android oproti tomu fungoval dlouhou dobu v režimu, kdy část prvků je v horní polovině a část v dolní. S nástupem Material You designu se však tento koncept významně proměnil.
Zdroj uvádí, že tato novinka se netýká pouze přechodu novějších zařízení na Android 15, pravděpodobně tak redesign Google Play zamíří co nevidět postupně na všechny androidové stroje.
Zdroj: Phone Arena