Navštivte stránky SEOFaktory.cz. Vybraní tuzemští konzultanti na něm prozradí, jaké faktory patří mezi ty hlavní pro úspěch ve vyhledávačích.
Na webu, který vznikl na popud zahraničního projektu Seomoz.org, návštěvník nalezne kompletní seznam všech SEO faktorů seřazených podle váhy, kterou jim přiradili vybraní SEO konzultanti. Jednotlivé faktory jsou seřazeny do tematických bloků a rozděleny podle vyhledávače. Ucelený přehled může pomoci veřejnosti při tvorbě webových prezentací odhalit, na jaké body se mají zaměřit, a jaké mohou naopak ignorovat.
Mezi pět nejdůležitějších SEO faktorů pro vyhledávač Seznam.cz i Google patří:
- Klíčové slovo použito kdekoliv v tagu
- Anchor text z externích odkazů zaměřený na klíčová slova
- Doména vyloučena z Google/Seznam indexu kvůli spamu
- Existence rozsáhlého, unikátního obsahu stránky
- Klíčové slovo použito jako první slovo v tagu
Hodnotící algoritmus Seznamu je odlišný od Googlu. Druhý jmenovaný do něj totiž započítává mnoho signálů a impulsů pocházejících například ze sociálních sítí či z jakýchkoliv zmínek o webu a značce na internetu jako takovém. Seznam je v tomto prý jednodušší, což však nemyslí špatně.
Osobní žebříček Martina Vinše z Effectix.com nejdůležitějších faktorů pro Seznam.cz:
- Celkový počet zpětných odkazů vedoucích na doménu
- Nárůst či ztráta zpětných odkazů v čase vedoucích na doménu
- V textu zpětných odkazů (anchor text) se objevují klíčová slova
- Logická informační struktura webu (reflektující klíčová slova)
- Unikátní a rozsáhlý obsah stránky (reflektující klíčová slova)
- Klíčová slova jsou použita v meta tagu title (titulek stránky)