Důsledkem je pokles ceny akcií Tesly, přestože Elon Musk se stále nevzdává svého ambiciózního ročního plánu.
Vysoké náklady na výrobu a dodávku nadějných modelů 3 přivedly Teslu ve druhém kvartálu hluboko do červených čísel. Přestože se podařilo meziročně snížit ztrátu ze 717,5 na 408,8 milionu USD, analytici z Wall Street se ve svých očekáváních dost minuli.
Investorům přibyly po zveřejnění finančních výsledků Tesly vrásky na čele. Akcie se ze dne na den propadly o deset procent, přičemž od začátku roku zaznamenaly propad 20 % (přestože už se chvílemi zdálo, že se propad zastaví a cena akcií nabere rostoucí trend). Tesla připravila akciový trh na červená čísla, nicméně tak vysoký propad nikdo nečekal. Tržby také nesplnily předpovědi analytiků, a to i přes silný meziroční skok téměř o 60 % na 6,4 miliard USD. Tesla se již nějakou dobu masivně soustředila na podporu svého prvního levnějšího elektromobilu, model 3, což ji stojí hodně peněz.
Tesla potvrdila dodávky v objemu 360 000 až 400 000 vozidel v roce 2019, což i přes rekordní prodeje ve druhém kvartále působí dost ambiciózně. V první polovině roku Tesla dodala zákazníkům pouze 160 000 vozidel, zejména na začátku roku se potýkala s velkými logistickými problémy s dodávkami vozů do Evropy a Číny.
V aktuálním čtvrtletí Musk očekává černou nulu, poslední kvartál roku vidí v černých. Nicméně už teď investory opět připravuje na těžší kvartály v nadcházejícím roce. První dva kvartály roku 2020 očekává tvrdé, naopak druhou polovinu roku neuvěřitelnou. Tesla se připravuje na náběh výroby nového modelu Y, který bude zástupcem velmi oblíbené třídy kompaktních SUV a jehož koncept bude vycházet z modelu 3.
Na červených číslech za loňský rok se výrazně podílí i pokles tržeb u lukrativnějších modelů S a X. Analytici spekulovali, že model 3 by mohl přitáhnout potenciální kupce všech modelů Tesla. Musk ale uvedl, že samotné vedení Tesly si není jisto, zda se tak stalo. Řečí čísel, modely 3 a Y jsou pro Teslu budoucnost.