Přejít k hlavnímu obsahu

Peníze pomocí Twitteru

Josef Mika 15.04.2016
info ikonka
Zdroj:

Revoluce v poskytování úvěrů: Algoritmy rozhodnou, kdo dostane peníze, a ohodnotí vše – od účetnictví až po informace ze sociálních sítí.

Aktivity na sociálních médiích hrají čím dál větší roli, když se rozhoduje o tom, jaký úvěr dostaneme. Hlavní ideou přitom je, že ještě nikdy předtím nebylo tak snadné získat informace o firmě v tak krátkém čase. U komplexních algoritmů se zohledňujeme až deset tisíc proměnných. Kromě informací o financích se oceňuje například prodejní konto u Amazonu, aktivní feed na Twitteru nebo oblíbená facebooková stránka.

Úvěroví poradci by pro takové vyhodnocování byli příliš nákladní, proto u menších poskytovatelů úvěrů nerozhodují lidé, ale počítač. Algoritmus vypočítá individuální skóre pro úvěruschopnost a systém přímo poukáže peníze. Není to jenom levnější než nákladné postupy v bance, ale také rychlejší.

Zatím těžko říct, zda se tento systém získávání úvěrů při využití kreditního skóre může v budoucnu stát standardně používaným prostředkem. Je skutečně podstatné, zda bydlíme ve spořádané čtvrti nebo kolik času trávíme denně na Facebooku?  Více se dočtete v Chipu 05/2016, který vychází 22. dubna.

Obrázek odebrán.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme