Podle zpráv od zasvěcených informátorů začne Disney+ možná brzy uplatňovat novou strategii. Streamovací služba prokázala ve třetím čtvrtletí 2022 ztrátu ve výši 1,5 miliardy USD. Po tomto šokujícím výsledku správní rada společnosti Disney odvolala generálního ředitele a nahradila jej manažerem, který tuto funkci zastával dříve v letech 2005 až 2020.
Bob Iger, staronový šéf Disney, si nyní stanovil úkol – jak jinak, než vyvést firmu z finanční krize. A podle prvních náznaků už má nápad. Zásadně to ale změní současnou strategii Disney+.
Obrat v Disney+: nová strategie má streamovací službu vyvést z krize
Jednou ze změn ve strategii Disney+ má být větší důraz na promítání filmů v kinech. Vedení tomu chce dát větší prostor. Cítí jistou kanibalizaci ze strany streamingu. | Zdroj: Marques Kaspbrak/Unsplash
Licence na filmy a seriály společnosti Disney mají být opět prodány dalším poskytovatelům jako například Netflixu nebo Amazon Prime Video. Tím se má vyrovnat finanční ztráta.
Před spuštěním služby Disney+ to byla běžná praxe. V té době byla většina obsahu, včetně seriálu Star Wars nebo různých animovaných filmů, dostupná na Netflixu a dalších streamovacích platformách.
Když Disney+ zahájil online vysílání, nechal postupně vypršet platnost licencí. Vlastní obsah chtěl vysílat výhradně ve vlastní streamovací službě.
Dalším způsobem, jak si vylepšit cache flow, by mohlo být širší uvádění filmů z produkce Disney do filmové distribuce. Většina filmů se na streamovací platformě objevila už několik týdnů po uvedení do kin. A v některých případech je šlo za příplatek dokonce na Disney+ sledovat současně.
Tak tomu bylo například v případě filmu Black Widow od Marvelu. Narušení tohoto cyklu a delší ponechání filmů v kinech, by pravděpodobně přineslo více peněz.
Zatím ale není jasné, zda a kdy Disney tato opatření přijme. Každopádně se zdá, že série několika úspěšných let se pomalu ale jistě chýlí ke svému konci. Konec roku 2022 bylo dokonce korunován skvělým výsledkem počtu platících uživatelů. Disney+ předstihl věčnou jedničku Netflix.
Toho ale dosáhl tím, že streamovací služba pohltila předplatitele svých dceřiných platforem Hulu a ESPN. Ani tato strategie ale nestačila k tomu, aby společnost zachránila před finančním propadem.
Zdroj: Bloomberg