Značka Prestigio se v České republice i na Slovensku stala v posledním čtvrtletí roku 2012 jedničkou na trhu tabletů s operačním systémem Android. Vyplývá to z konečných výsledků mezinárodní analytické a poradenské společnosti International Data Corporation, která monitoruje trhy informačních a komunikačních technologií. Za dynamickým růstem značky stojí přizpůsobení Multipadu pro lokální uživatele a spotřebitelsky atraktivní poměr užitku k ceně.
Čtvrtý kvartál 2012 znamenal pro Prestigio na českém a slovenském trhu celkově druhé místo za lídrem trhu, společností Apple. Kromě prvenství mezi androidovými tablety se značka stala v obou zemích nejvýraznějším skokanem roku – v roce 2012 se svými celoročními výsledky dostala jak na Slovensku, tak i v České republice z pátého na třetí místo na celkovém trhu tabletů a na druhé místo na dílčím trhu tabletů s OS Android. International Data Corporation (IDC) zaznamenala u značky Prestigio raketový nástup také v regionu střední a východní Evropy (CEE), kde obsadila čtvrté místo.
Hlavním hráčem na obou trzích zůstává společnost Apple s jejich iPadem, která však rostla pomaleji než celý trh, jehož důsledkem bylo snížení trhových podílů této značky v obou zemích.Trh tabletů prošel v roce 2012 ohromným boomem a zvlášť v sezóně a na konci roku se stal doslova módním artiklem. Zatímco v roce 2011 připadlo ve Slovenské republice na jeden tablet šest klasických notebooků, v roce 2012 už pouze jeden tablet na dva notebooky. Ještě zajímavější je porovnání s notebooky, které byli určené pouze pro domácnosti: na Slovensku i v České republice připadal v posledním čtvrtletí 2012 na jeden tablet jeden notebook.
Český trh tabletů ve 4. čtvrtletí 2012 | ||
---|---|---|
2012 Q4 |
tis. ks |
meziroční růst |
Celkem |
110 |
251.4% |
Zdroj: IDC EMEA - Q4 2012 |
|
|
Český trh tabletův roce 2012 |
||
2012 |
tis. ks |
meziroční růst |
Celkem |
253 |
237.4% |
Zdroj: IDC EMEA - Q4 2012 |
|