Přejít k hlavnímu obsahu

Připravujeme pro Chip 1/2015: Konec boomu tabletů

redakce 01.12.2014

Skoro žádné inovace a velmi malá cílová skupina: tablety už jsou za zenitem a ostatní zařízení je začínají předhánět.

Asi před rokem prezentoval jeden produktový manažer, který nechce být jmenován, na veletrhu nový tablet, který jeho firma vyrobila. Tablet byl malý, příjemně ovladatelný a dobře vypadal. Moc toho ale neuměl a stál asi jen 5 500 korun. „Vyrábět drahé tablety už se nevyplatí,“ řekl tento manažer, „trh už je saturovaný.“

Jeho slova potvrzuje rok poté analytická agentura Gartner: předpovědi prodeje tabletů se ukázaly jako nesprávné. Namísto předpokládaného růstu o 25 procent v roce 2015 poroste trh s tablety asi jen o 19 procent. Konkrétně to znamená, že Apple, Samsung, Acer a další výrobci prodají do konce roku 2015 asi o 75 milionů zařízení méně, než Gartner původně předpokládal. Do konce roku 2018 to bude až o 155 milionů tabletů méně, než analytici Gartneru odhadovali. Dřívější předpovědi o prodeji tabletů se tedy ukázaly jako přehnaně optimistické. Dokonce i Apple, jednička na trhu s tablety, se potýká s poklesem prodejů. Zatímco prodeje iPhonů od počátku roku 2014 trhají jeden rekord za druhým, prodeje iPadů v meziročním srovnání neustále klesají. Naposledy dokonce o 13 procent. Situaci nezmění ani nejnovější modely iPad mini3 aiPad Air 2 – nepřicházejí totiž s žádnou významnou inovací.

Jaká je budoucnost tabletů se dočtete v lednovém Chipu, který vychází již 12. prosince.

boomtb-nahled


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud