Obavy z nakupování
Přesně 30 % respondentů uvedlo, že při nakupování na internetu nemají žádné obavy, protože obchod nebo nakupujícího si před nákupem prověřují v diskuzích či hodnocení ostatních nebo se spoléhají na e-shopy s nezávislými certifikáty jako je např. Ověřeno zákazníky od Heureky. Přibližně 43 % respondentů uvádí, že se nejvíce obává případné reklamace produktu, necelých 20 % si není jisto doručením zboží. Pouze 8 % projevuje obavu z vysoké ceny za doručení zboží.
Hodnocení ostatních je důležitější
Více než 85 % respondentů uvedlo, že před nákupem zboží v e-shopech nebo v internetových aukcích čtou zkušenosti ostatních nakupujících. Ukazuje se, že systém komentářů je pro nakupující velice důležitý a nápomocný. Jde o jednu z nejrychlejších metod, jak poznat problémového prodejce. Systém hodnocení byl na Heurece v posledních týdnech vylepšen tak, aby více vypovídal o jednotlivých krocích transakce a kupující mohli lépe hodnotit jednotlivé části prodeje. Kromě systému komentářů je pro bezpečnost na Aukru klíčová také spolupráce s uživateli při monitorování aukcí i chování uživatelů.
Garance pro kupující
Více než 80 % respondentů uvádí, že garance vrácení peněz při nepodařené transakci je pro ně motivací k výběru obchodu nebo prodejce. Heureka takový program nabízí již sedm měsíců, Aukro dokonce více než dva roky. Pokud nakupující narazí na podvodného prodejce na Aukru, může obdržet finanční vyrovnání až do výše 20 000 Kč za podmínky, že případ nahlásí Policii ČR a Aukru. Pokud nakupující zaplatí obchodníkovi z programu Ověřeno zákazníky a narazí na nepoctivého prodejce, garantuje Heureka.cz vrácení až 10 000 Kč opět za splnění podmínek srovnávače cen Heureka.cz.