Jako na horské dráze
„Proč to auto jezdí v kruhu? Už se mi z toho točí hlava,“ popsal Johns svůj zážitek ve videu, které se později stalo virálním a získalo přes dva miliony zhlédnutí. Situace byla o to závažnější, že pasažér nemohl vozidlo opustit. „Jsem připoutaný a nemůžu vystoupit. Bylo hacknuto? Co se to děje?“ ptal se zoufalý cestující.
Ani zákaznický servis Waymo nedokázal zpočátku situaci vyřešit. Johns, který sám pracuje v technologickém průmyslu, uvedl pro CBS News Los Angeles, že ho znepokojil především nedostatek empatie během řešení problému. „Kde je lidský přístup? Je to další případ dnešního digitálního světa - nedodělaný produkt a nikdo nemyslí na spotřebitele,“ kritizoval.
Zdroj: XNot only are Waymos job killers but they were approved years before they should have and shouldn’t be ironing out their kinks on already-dangerous roads. pic.twitter.com/ktGDX97xkI
— Hear in LA (@hearinladotcom) December 30, 2024
Společnost Waymo později uvedla, že incident trval něco málo přes pět minut a problém byl vyřešen aktualizací softwaru. Johns nakonec stihl svůj let do Los Angeles na poslední chvíli a za cestu nemusel zaplatit. Firma tvrdí, že se mu pokusila zanechat hlasovou zprávu s vysvětlením situace.
Není to první případ
Ironií je, že Johns, přestože sám působí v technologickém odvětví, se rozhodl služby autonomních vozidel znovu nevyužít, dokud si nebude jistý, že podobné problémy byly vyřešeny. Incident přichází jen několik dní poté, co se Waymo dostalo do headlines v Los Angeles kvůli pokusu o únos jednoho z jejich autonomních elektrických vozů Jaguar v centru města.
Další případ se stal v listopadu loňského roku, kdy autonomní vozidla Waymo blokovala dopravu v San Franciscu. Skupina robotických taxi Waymo se ocitla v pasti za dodávkou Amazonu a nevěděla, jak situaci vyřešit.