Nová grafická architektura Nvidia Turing byla pojmenována podle Alana Turinga, britského matematika a zakladatele moderní informatiky. Jsou na ní založeny grafické karty RTX. Zatím jde o tři hi-endové modely Geforce RTX 2070, Geforce RTX 2080 a RTX 2080 Ti. Vlajková loď RTX 2080 Ti bude stát okolo 1 259 euro, „menší“ Geforce RTX 2080 okolo 849 euro a model Geforce RTX 2070 639 euro. Všechny tři karty by měly být k dispozici 20. září. Bude je prodávat nejen Nvidia, ale i partneři jako Asus, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY a Zotac.
Během představení se Nvidia příliš nevyjadřovala o přesných specifikacích. Pouze používala abstraktní hodnoty jako "RTX-OPS" a "Giga-Rays / s" pro vyjádření výkonu. Ale technické specifikace už samozřejmě pronikly na internet. V tabulce najdete ty nejdůležitější, ale nemusí být ještě zcela přesné. Architektura Turing podává podle Nvidie asi 6x vyšší výkon než jeho předchůdce Pascal a má zajistit 4K HDR hraní s rychlostí 60 snímků za sekundu i u nejpokročilejších herních titulů. Karty mohou být vybaveny portem DisplayPort 1.4a s DSC, takže například pro připojení 8K monitoru při 60 Hz jedním kabelem.
- | Geforce RTX 2070 | RTX 2080 | RTX 2080 Ti | GTX 1080 |
Architektura | Turing | Turing | Turing | Pascal |
Kódové označení GPU | TU104 | TU104 | TU102 | GP104 |
Výrobní technologie | 12 nm | 12 nm | 12 nm | 16 nm |
Cuda jádra | 2304 | 2944 | 4352 | 2560 |
RTX-OPS | 45 T | 60 T | 78 T | 8 T |
GigaRays / s | 6 | 8 | 10 | 1 |
Texturovací jednotky | 144 | 184 | 272 | 160 |
Renderovací jednotky | 64 | 64 | 88 | 64 |
Paměťové rozhraní | 256b | 256b | 352b | 256b |
Velikost paměti | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 | 11 GB GDDR6 | 8 GB GDDR5X |
Šířka pásma paměti | 448 GB/s | 448 GB/s | 616 GB/s | 320 GB/s |
Základní frekvence | 1410 MHz | 1515 MHz | 1350 MHz | 1600 MHz |
Frekvence v režimu Turbo | 1620 MHz | 1710 MHz | 1545 MHz | 1700 MHz |
TDP | 180 W | 215 W | 250 W | 180 W |
Počáteční cena | 500 USD | 700 USD | 1000 USD | 700 euro |
Zároveň s uvedením karet Nvidia upozornila na řadu herních titulů, v čele s Battlefield 5 a Shadow of the Tomb Raider, které byly vyvíjeny na platformě NVIDIA RTX a umožňují ray tracing v reálném čase a využívají umělou inteligenci.