Přejít k hlavnímu obsahu

Samoobslužná bankovní pobočka

redakce 05.06.2013
info ikonka
Zdroj:

Huawei eSpace Virtual Teller Machine (VTM) dokáže nahradit celou bankovní pobočku. Nabízí například videohovor s bankovním poradcem, možnost uzavírání smluv včetně jejich elektronického a fyzického podepsání a díky speciální tiskárně i okamžité vystavení platební karty.

Huawei se chystá nabídnout takové samoobslužné zařízení v ČR bankám i velkým nebankovním společnostem, jako jsou např. distributoři plynu a elektrické energie, telekomunikační operátoři (výdej SIM karet) a další. Teoreticky by bylo možné, aby více takových společností sdílelo jednu pobočku a zákazník by si podle pořeby zvolil firmu, se kterou chce vyřizovat svou záležitost.

Zkratka VTM (Virtual Teller Machine) sice značí virtuální bankomat, toto zařízení je ale spíše plnohodnotnou bezobslužnou pobpočkou. Zákazník zde může například uzavřít novou smlouvu nebo dostat novou platební kartu. Součastí řešení jsou:

  • Videotechnologie - nabízejí komunikaci typu videokonference s bankovním poradcem v reálném čase v plném HD rozlišení. Navíc dohledový videosystém umožňuje také kiosek neustále monitorovat. K plnohodnotné komunikaci podle výrobce dostačuje internetové připojení s rychlostí 1 Mb/s (symetricky).
  • Biometrie - ta se vedle PIN kódu používá pro autentizaci uživatele. V Číně, kde už tyto kiosky byly nasazeny, se často používá identifikace podle žil v dlani. Takový "otisk" je unikátní a nemění se s věkem. Protože funguje pouze v živé tkáni, jde ho špatně padělat.
  • Elektronický podpis - v kiosku může klient uzavírat smlouvy, které lze podepsat i elektronicky prostřednictvím pera a dotykového displeje.
  • Pokročilý tisk - lze tisknout nejen smlouvy, ale speciální tiskárna může na počkání vytvořit i platební kartu.

Samoobslužný kiosek je příkladem řešení, které by mělo uspořit náklady na poměrně kvalifikované pracovní síly a přitom nabídnout své služby zákazníkům 24 hodin denně 7 dní v týdnu. I přes všestrannost a dokonalost samoobslužné pobočky bude ale asi nejtěžším úkolem naučit uživatele tomuto způsobu kontaktu s bankou nebo jinou institucí. Z vlastní zkušenosti víte, že ani k samoobslužným pokladnám v supermarketech se zákazníci příliš neženou.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme