SsangYongu se na českém trhu v posledním roce velmi dařilo, když s 2 354 registracemi přeskočil automobilky jako Honda, Mazda nebo Suzuki. S Torresem se vydává na souboj se Škodou Kodiaq, Nissanem X-Trail, Toyotou RAV4 nebo středně velkými SUV Hyundai a Kia.
Torres na první pohled upoutá svým drsným vzhledem s prvky „opravdových“ off-roadů. Plastová madla na kapotě a falešný kryt rezervního kola na pátých dveřích ale působí už trochu „asijsky“. Masivní přední část vozu vynikne i z pohledu řidiče, který si, i díky opravdu velkorysému prostoru ve všech směrech i nad hlavou, připadá jako v ještě o třídu větším voze. Dostatek prostoru mají i cestující na ostatních sedadlech, která jsou velmi pohodlná a vepředu mohou být nejen vyhřívaná, ale také ventilovaná.
Plných 4,7 metru na délku znamená, že Torres nešetří ani na zavazadlovém prostoru. Výhodu mají verze s předním pohonem, které uvezou až 839 litrů nákladu, zatímco čtyřkolky (za příplatek 50 tisíc) „jen“ 703 litrů. Rozdíl ale spočívá i v tom, že verze 4×4 vozí pod podlahou zavazadelníku rezervní kolo – to je velká výhoda.
Slušný motor, ale vyšší spotřeba
Pohonnou jednotkou Torresu je výhradně benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.5 GDI, dobře známý z modelu Korando, spřažený se 6stupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (v nižších verzích za příplatek 50 tisíc). Ve velkém a těžkém voze není 120kW výkon motoru zrovna oslnivý, ale Torres má přiměřenou dynamiku a provoz určitě nebrzdí. Trochu rozpačité je chování automatické převodovky, která má tendenci při rozjezdu s vozem nepříjemně škubnout a občas váhá s volbou správného rychlostního stupně. Řidič s citlivou nohou se ale s pohonem vozu rychle sžije.
Co bohužel ani lehká noha na plynu nespraví, je spotřeba Torresu. Ve městě si SsangYong klidně řekne o 12 litrů naturalu, při delších jízdách se jen neochotně dostává pod 10 l na 100 km. Na svižnou jízdu v zatáčkách Torres stavěný není, jeho podvozek je laděný hodně doměkka a stabilitě nepřidává ani vysoký profil vozu. Podobné vlastnosti jsou ale u SUV této kategorie zcela běžné. Sice velmi hezká, ale ne tak docela komfortní jsou 20palcová kola v nejvyšší specifikaci vozu.
Bohatá výbava bez příplatků

Vozy SsangYong, a Torres jako nejnovější model obzvlášť, vynikají v rozsahu výbavy, jakou jejich majitelé za rozumnou cenu získají. Náš testovací vůz ve specifikaci Premium s příplatkovým lakem a pohonem 4×4 se s cenou stále vešel pod milion (přesně 974 700 Kč), a přesto měl veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu, jakou Torres může mít. Jde o parkovací kameru a senzory, adaptivní tempomat, nouzové brždění, udržování jízdního pruhu a mnoho dalšího.
Dále nechybí parkovací asistent, elektricky ovládané víko kufru, dvouzónová klimatizace, Android Auto, Apple CarPlay (v obou případech jen po kabelu), ambientní osvětlení interiéru atd. Konkurence s takovou výbavou stojí o desítky až stovky tisíc více.
Asistenční a multimediální výbava vozu je navíc snadno ovladatelná a nijak zvlášť neruší ani plně digitální ovládání klimatizace, kde jsou hlavní funkce stále k dispozici na jedno klepnutí na obrazovku. A jakmile se ovládání klimatizace dotknete, zobrazí se také na hlavní obrazovce.
Máme jen jednu výhradu – ovládání asistenčních funkcí a nastavení vozu by se mohlo odehrávat na hlavním 12,5palcovém dotykovém displeji infotainmentu a nikoli na malém prostoru informačního displeje v kapličce před řidičem. Celkově ale musíme SsangYong pochválit a upozornit na fakt, jak velký vůz a s jak bohatou výbavu dokáže za rozumné peníze postavit.
+ Prostor pro posádku a zavazadla, technologická výbava, cena
– Výkon a spotřeba motoru
SsangYon Torres: technická data | |
---|---|
Motor / zdvihový objem / výkon | zážehový přeplňovaný čtyřválec / 1 497 cm3 / 120 kW |
Převodovka | 6stupňová manuální/automatická |
Rozměry | 4 700 × 1 890 × 1 720 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 703–839 l |
Cena | od 699 900 Kč |