Přejít k hlavnímu obsahu

SsangYong Torres: Hodně auta za málo peněz

Promotion 11.12.2023
AD SsangYong Torres
info ikonka
Zdroj: SsangYong

Po roce od svého celosvětového představení dorazil na české silnice SsangYong Torres, nový vůz jihokorejské značky, který má ambice navázat na úspěch menšího modelu Korando.

Kapitoly článku

SsangYongu se na českém trhu v posledním roce velmi dařilo, když s 2 354 registracemi přeskočil automobilky jako Honda, Mazda nebo Suzuki. S Torresem se vydává na souboj se Škodou Kodiaq, Nissanem X-Trail, Toyotou RAV4 nebo středně velkými SUV Hyundai a Kia.

Torres na první pohled upoutá svým drsným vzhledem s prvky „opravdových“ off-roadů. Plastová madla na kapotě a falešný kryt rezervního kola na pátých dveřích ale působí už trochu „asijsky“. Masivní přední část vozu vynikne i z pohledu řidiče, který si, i díky opravdu velkorysému prostoru ve všech směrech i nad hlavou, připadá jako v ještě o třídu větším voze. Dostatek prostoru mají i cestující na ostatních sedadlech, která jsou velmi pohodlná a vepředu mohou být nejen vyhřívaná, ale také ventilovaná.

Plných 4,7 metru na délku znamená, že Torres nešetří ani na zavazadlovém prostoru. Výhodu mají verze s předním pohonem, které uvezou až 839 litrů nákladu, zatímco čtyřkolky (za příplatek 50 tisíc) „jen“ 703 litrů. Rozdíl ale spočívá i v tom, že verze 4×4 vozí pod podlahou zavazadelníku rezervní kolo – to je velká výhoda. 

Slušný motor, ale vyšší spotřeba

Pohonnou jednotkou Torresu je výhradně benzinový přeplňovaný čtyřválec 1.5 GDI, dobře známý z modelu Korando, spřažený se 6stupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (v nižších verzích za příplatek 50 tisíc). Ve velkém a těžkém voze není 120kW výkon motoru zrovna oslnivý, ale Torres má přiměřenou dynamiku a provoz určitě nebrzdí. Trochu rozpačité je chování automatické převodovky, která má tendenci při rozjezdu s vozem nepříjemně škubnout a občas váhá s volbou správného rychlostního stupně. Řidič s citlivou nohou se ale s pohonem vozu rychle sžije.

Co bohužel ani lehká noha na plynu nespraví, je spotřeba Torresu. Ve městě si SsangYong klidně řekne o 12 litrů naturalu, při delších jízdách se jen neochotně dostává pod 10 l na 100 km. Na svižnou jízdu v zatáčkách Torres stavěný není, jeho podvozek je laděný hodně doměkka a stabilitě nepřidává ani vysoký profil vozu. Podobné vlastnosti jsou ale u SUV této kategorie zcela běžné. Sice velmi hezká, ale ne tak docela komfortní jsou 20palcová kola v nejvyšší specifikaci vozu. 

Bohatá výbava bez příplatků

SsangYong Torres - interiér
info ikonka
Zdroj: SsangYong
Prostor pro posádku je velkorysý a zpracování interiéru pečlivé. Ovládání klimatizace přes dotykovou obrazovku je novým standardem, který každého nepotěší.

Vozy SsangYong, a Torres jako nejnovější model obzvlášť, vynikají v rozsahu výbavy, jakou jejich majitelé za rozumnou cenu získají. Náš testovací vůz ve specifikaci Premium s příplatkovým lakem a pohonem 4×4 se s cenou stále vešel pod milion (přesně 974 700 Kč), a přesto měl veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu, jakou Torres může mít. Jde o parkovací kameru a senzory, adaptivní tempomat, nouzové brždění, udržování jízdního pruhu a mnoho dalšího. 

Dále nechybí parkovací asistent, elektricky ovládané víko kufru, dvouzónová klimatizace, Android Auto, Apple CarPlay (v obou případech jen po kabelu), ambientní osvětlení interiéru atd. Konkurence s takovou výbavou stojí o desítky až stovky tisíc více.

Asistenční a multimediální výbava vozu je navíc snadno ovladatelná a nijak zvlášť neruší ani plně digitální ovládání klimatizace, kde jsou hlavní funkce stále k dispozici na jedno klepnutí na obrazovku. A jakmile se ovládání klimatizace dotknete, zobrazí se také na hlavní obrazovce. 

Máme jen jednu výhradu – ovládání asistenčních funkcí a nastavení vozu by se mohlo odehrávat na hlavním 12,5palcovém dotykovém displeji infotainmentu a nikoli na malém prostoru informačního displeje v kapličce před řidičem. Celkově ale musíme SsangYong pochválit a upozornit na fakt, jak velký vůz a s jak bohatou výbavu dokáže za rozumné peníze postavit.

+ Prostor pro posádku a zavazadla, technologická výbava, cena

  Výkon a spotřeba motoru 

SsangYon Torres: technická data
Motor / zdvihový objem / výkonzážehový přeplňovaný čtyřválec / 1 497 cm3 / 120 kW
Převodovka6stupňová manuální/automatická
Rozměry

4 700 × 1 890 × 1 720 mm

Objem zavazadlového prostoru 703–839 l 
Cenaod 699 900 Kč

Měření

Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme