Až 75 % spotřebitelů sleduje streamovaný obsah dvanáctkrát týdně, přičemž 77 % sleduje tradiční televizní programy několikrát týdně. Téměř jeden z pěti diváků (19 %), je ochoten zaplatit za možnost sledovat svůj oblíbený obsah na jakémkoli zařízení, což znamená, že se počet těchto osob se zvýšil o 25 % za méně než dva roky.
Výsledky studie vznikly na základě rozhovorů s více než 23 000 zákazníky v 23 různých zemích a ukazují, že v televizním a mediálním průmyslu lze sledovat nové trendy, které jsou spojeny převážně se změnami v chování televizních diváků. Celkově lze říci, že tyto změny představují postupný odklon od starých formátů a modelů, a slibuji příchod nové éry s vysoce kvalitní zábavou, která bude k dispozici kdekoliv, odkudkoliv a také na jakémkoliv zařízení. Zároveň mnozí diváci začali využívat předplacené vysílací služby jako video na vyžádání.
Niklas Rönnblom Heyman, senior poradce v Ericsson ConsumerLab, to komentuje slovy: „Naše studie ukazuje, že 56 % uživatelů používá předplatné pro video na vyžádání proto, aby měli okamžitě k dispozici všechny televizní epizody, takže je pak mohou sledovat, kdy chtějí.“
Až 41 % diváků budou moci sledovat své oblíbené programy z libovolného místa. Zvýší se tím ale náklady na přenos dat a obsah. Studie také zjistila, že mnozí spotřebitelé nemají v úmyslu snížit své požadavky na kvalitu obrazu – 43 % uvedlo, že chtějí obraz v rozlišení Ultra High Definition (UHD).
Rönnblom Heyman k tomu dodává: „Výsledky studie potvrzují, že se radikálně zvýší nároky diváků. Poskytovatelé TV služeb se tedy budou muset zaměřit na vyšší kvalitu a to bez ohledu na zařízení, na kterém bude obsah sledován. Musíme prostě rychle reagovat na změny ve společnosti."
Studie Ericsson ConsumerLab o televizi a médiích pro rok 2014 byla připraven na základě 23 000 rozhovorů s uživateli širokopásmového připojení. Dotazovaní byli z těchto zemí: Brazílie, Chile, Čína, Francie, Řecko, Maďarsko, Indonésie, Irsko, Kanada, Jižní Korea, Malajsie, Mexiko, Německo, Portugalsko, Rusko, Singapur, Švédsko, Tchaj-wan, Turecko, USA, Velká Británie, Itálie a Spojené arabské emiráty. Téměř všichni respondenti používají internet denně. Výsledky této studie představují názory více než 620 milionů lidí. Údaje ze studie byly doplněny 22 hloubkovými rozhovory se zákazníky v San Franciscu, Londýně a Stockholmu a 11 rozhovory s odborníky z odvětví médií.