Reklama v e-mailu je moderní plevel vašich mailových schránek. Bohužel, přihlásit se k odběru nevyžádaných newsletterů nebo zpráv o slevových akcích je extrémně jednoduché. Kolikrát stačí pouze zaškrtnout nevhodné políčko při objednávce z internetového obchodu a jste přihlášeni k odběru „e-mailových letáků“.
Pokud nechcete tyto reklamní zprávy dostávat, dodržte základní radu ohledně prevence. Při objednávce z e-shopů nikdy neoznačujte políčko „přeji si dostávat marketingová upozornění“ a podobně. Pozor, toto políčko bývá většinou ve výchozím stavu aktivní, musíte jej tedy deaktivovat.
Jak odhlásit odběr reklam přes Gmail?
Oblíbený e-mailový klient Gmail, ale i další poštovní aplikace (třeba Apple Mail pro macOS nebo Outlook), nabízí přímo tlačítko “Odhlásit odběr”. To najdete v aplikaci v telefonu po otevření kontextové nabídky skrývající se pod třemi tečkami. Poté vyskočí hláška, zdali opravdu chcete přestat dostávat podobné zprávy od tohoto odesílatele. Stačí znovu odklepnout “Odhlásit odběr”.
Malou oklikou je tato funkce dostupná i pro desktopové rozhraní Gmailu. Zde ale musíte zvolit “Ignorovat”. V tu chvíli se zpráva přesune do speciálního seznamu, odkud ji můžete rovnou přesunout do schránky na spam.
Pozor, tímto se ale neodhlásíte z odebírání newsletteru, pouze odstraníte tuto zprávu. Vy však potřebujete, abyste již nedostávali od tohoto odesílatele zprávy tohoto typu. Pro definitivní odhlášení z odběru tedy doporučujeme aplikaci v telefonu.
Lepší situace je u zmíněného Apple Mail (Pošta). Tato funkce je dostupná jak v aplikaci Mail pro iPhone a iPad, tak i v desktopové aplikaci pro Mac. Najdete ji hned nahoře nad samotným e-mailem pod obligátním tlačítkem “Odhlásit odběr”.
Ale dejte si pozor, ať už jde o Apple Mail nebo Gmail od Googlu, ne všichni umožňují odběr odhlásit tímto způsobem. U některých zpráv musíte sestoupit dolů do patičky a hledat klíčová slova „odhlásit odběr nabídek“, „odhlásit newsletter“ a podobně.
Zdroj: Autorský text, 9to5Google