Vypnout, zapnout – bez legrace
Oblíbený vtípek ajťáků. Něco vám nefunguje? A vyzkoušeli jste to vypnout a zapnout? Faktem je, že někdy vám tento triviální úkon může ušetřit mnoho nervů a hlavně zdlouhavé volání na technickou podporu.
Váš internetový modem umístěný kdekoliv v bytě by měl mít tlačítko nebo přepínač pro zapínání. Tímto tlačítkem jej uveďte do režimu vypnutí (kdy nesvítí žádný kontrolky) a po pár minutách jej znovu zapněte.
Pokud toto váš problém nevyřeší, přistupte k resetování modemu či Wi-Fi routeru. Stačí na zadní straně najít zdířku s nápisem „Reset“ a zasunout dovnitř hrot silnější jehly nebo sponky pro vysunutí SIM slotu na vašem telefonu.
Pakliže na vašem modemu nemáte takové zapuštěné tlačítko, stiskněte po dobu 30 sekund tlačítko WPS. LED indikátory by měly probliknout a modem či router bude vyresetován.
Změna kanálu vaší Wi-Fi
Když ani toto váš problém nevyřeší, budete muset zamířit do samoobsluhy nastavení vaší domácí Wi-Fi. To uděláte tak, že do adresního řádku zadáte číslo IP adresy, které najdete buď na samotném modemu, nebo na smlouvě s operátorem. Budete ale potřebovat ještě zákaznické číslo, které rovněž najdete na příslušných dokumentech.
Zde hledejte možnost přepnout Wi-Fi kanál, protože ten váš může být přetížený kvůli vzájemnému narušování sítí v okolí vašeho bytu. Nejčastěji se to děje právě v bytových domech, kde je na jednom patře hned několik bytů s vlastní Wi-Fi.
Pokud si nevíte rady, můžete vždy zavolat na zákaznickou linku a požádat zaměstnance o změnu kanálu vaší Wi-Fi.
Zdroj: XDA Developers