Komunikační služba WhatsApp, která patří do koncernu Facebooku, umožní v budoucnu nakupovat produkty přímo v chatu, a také o nich získat více informací. Koncoví zákazníci budou moci i nadále používat WhatsApp, jak byli doposud zvyklí. Nebude nutné instalovat žádnou další applikaci.
Menší firmy, které nabízejí zboží a služby, oproti tomu budou používat speciální business aplikaci WhatsApp. Ta jim umožní odpovídat na dotazy zákazníků a komunikovat s nimi. Větším společnostem WhatsApp nabízí místo aplikace pro smartphony rozhraní API pro systémy péče o zákazníky nebo software pro správu skladových zásob. Jejich pomocí půjde vyřídit velké množství zákaznických dotazů.
Zejména v období koronavirových omezení se ukázalo, že zákazníci i menší společnosti potřebují rychlé a efektivní způsoby pro nákup a prodej produktů. WhatsApp s více než jednou miliardou uživatelů po celém světě by proto mohl nabídnout praktickou a jednoduchou alternativu k e-mailu, hovorům a dalším formám komunikace mezi oběma stranami.
Rychlé a efektivní: brzy by uživatelé měli mít možnost nakupovat přímo ve WhatsApp
V budoucnu by nákupy od menších prodejců měly být možné přímo v prostředí komunikátoru. Zdroj: WhatsApp/Google Play
WhatsApp Business byl spuštěn v lednu 2018. Od té doby se služba dynamicky rozvíjela. Na obchodní platformu WhatsAppu dnes podle jeho informací denně odesílá zprávy více než 175 milionů uživatelů. K prvním zákazníkům služby patřil operátor Vodafone a španělské aerolinky Iberia, které doposud reagovaly na dotazy zákazníků především v prostředí chatu WhatsApp. Rozhraní WhatsApp Business využívají také startupy, jako například Twilio, MessageBird, Yalochat a Infobip, které svým zákazníkům nabízejí vlastní cloudové komunikační platformy.
CEO WhatsAppu, Matt Idema, v oficiálním prohlášení uvedl, že kovidová pandemie trend jasně potvrdila. Společnosti potřebují rychlé a efektivní způsoby, jak poskytovat služby svým zákazníkům a realizovat prodej. "WhatsApp se v průběhu této doby stal jednoduchým a pohodlným zdrojem." Nyní je důležité tuto službu dále rozvíjet. WhatsApp rozšíří spotřebitelům možnosti získávat informace o dostupných produktech a nakupovat přímo v chatu.
Obrázek v záhlaví článku: Tekno Kaynak, Pixabay