Přejít k hlavnímu obsahu

Trumf pro WhatsApp: oblíbený messenger už brzy nabídne možnost nakupování

Jiří Palyza 23.10.2020
info ikonka
Zdroj:

WhatsApp je už několik let celosvětově nejoblíbenějším messengerem pro smartphony, tablety, ale i jiná zařízení. Už dříve se objevily informace o tom, že prostřednictvím chatu bude možné přímo kontaktovat firmy a nakupovat zboží.

Komunikační služba WhatsApp, která patří do koncernu Facebooku, umožní v budoucnu nakupovat produkty přímo v chatu, a také o nich získat více informací. Koncoví zákazníci budou moci i nadále používat WhatsApp, jak byli doposud zvyklí. Nebude nutné instalovat žádnou další applikaci.

Menší firmy, které nabízejí zboží a služby, oproti tomu budou používat speciální business aplikaci WhatsApp. Ta jim umožní odpovídat na dotazy zákazníků a komunikovat s nimi. Větším společnostem WhatsApp nabízí místo aplikace pro smartphony rozhraní API pro systémy péče o zákazníky nebo software pro správu skladových zásob. Jejich pomocí půjde vyřídit velké množství zákaznických dotazů.

Zejména v období koronavirových omezení se ukázalo, že zákazníci i menší společnosti potřebují rychlé a efektivní způsoby pro nákup a prodej produktů. WhatsApp s více než jednou miliardou uživatelů po celém světě by proto mohl nabídnout praktickou a jednoduchou alternativu k e-mailu, hovorům a dalším formám komunikace mezi oběma stranami.

Rychlé a efektivní: brzy by uživatelé měli mít možnost nakupovat přímo ve WhatsApp

whatsappshopping1

V budoucnu by nákupy od menších prodejců měly být možné přímo v prostředí komunikátoru. Zdroj: WhatsApp/Google Play

WhatsApp Business byl spuštěn v lednu 2018. Od té doby se služba dynamicky rozvíjela. Na obchodní platformu WhatsAppu dnes podle jeho informací denně odesílá zprávy více než 175 milionů uživatelů. K prvním zákazníkům služby patřil operátor Vodafone a španělské aerolinky Iberia, které doposud reagovaly na dotazy zákazníků především v prostředí chatu WhatsApp. Rozhraní WhatsApp Business využívají také startupy, jako například Twilio, MessageBird, Yalochat a Infobip, které svým zákazníkům nabízejí vlastní cloudové komunikační platformy.

CEO WhatsAppu, Matt Idema, v oficiálním prohlášení uvedl, že kovidová pandemie trend jasně potvrdila. Společnosti potřebují rychlé a efektivní způsoby, jak poskytovat služby svým zákazníkům a realizovat prodej. "WhatsApp se v průběhu této doby stal jednoduchým a pohodlným zdrojem." Nyní je důležité tuto službu dále rozvíjet. WhatsApp rozšíří spotřebitelům možnosti získávat informace o dostupných produktech a nakupovat přímo v chatu.

Obrázek v záhlaví článku: Tekno Kaynak, Pixabay

mohlo by vás také zajímat: whatsapp připravuje novou funkci integrace technické podpory přímo do chatu


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme