Společnost Genesys analyzovala internetové stránky pěti set nejvýznamnějších firem světa, uvedených v aktuálním vydání žebříčku Fortune 500, a zjišťovala, jakými cestami se na tyto firmy mohou jejich zákazníci obrátit pro další informace, nebo v případě řešení problémů.
Z průzkumu společnosti Genesys například vyplývá, že:
- 89 % firem neuvádí u kontaktních údajů svoji e-mailovou adresu, přičemž 83 % firem dává k dispozici jen kontaktní formulář pro odeslání dotazu.
- 13 % zkoumaných společností nemá na svém webu telefonický kontakt.
- 27 % firem nenabízí návštěvníkům webu odkazy na svou prezentaci v sociálních sítích.
Komunikaci se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí se většina z nejvýznamnějších společností spíše vyhýbá. Pouze čtvrtina firem vnímá sociální sítě jako příležitost k navázání hlubšího vztahu se svými zákazníky a posílení jejich loajality. Naopak, až 40 % dotazovaných manažerů se sociálních sítí obává v kontextu rizika poškození dobrého jména firmy.
Pokud už firmy investují čas a peníze do své prezentace v sociálních sítích, činí tak především ve snaze prodat více svých produktů a služeb. Tuto motivaci přiznalo 44 % dotázaných manažerů. Pouze 6 % odpovědných zástupců firem uvádí jako hlavní motiv příležitost ke zlepšení služeb zákazníkům.
Zdroj: Svět-hostingu.cz