Přejít k hlavnímu obsahu

Vodík: Alternativa k elektroautům?

Josef Mika 14.12.2018

Ochrana klimatu vyžaduje nové zdroje energie.

Baterie jsou často správným řešením, pro delší dojezdy bychom se ale mohli orientovat na vodík a palivové články – tak, jak se ukazuje na příkladu Toyoty Mirai. Buňky palivového článku v modelu Toyota Mirai potřebují při startu a pro maximální výkon podporu malé vyrovnávací baterie s lithiumiontovou technologií. Během jízdy je Mirai tak jemně regulovatelná, že může reagovat na výkonové požadavky řidiče přímo. Stupňující se hluk při přidání plynu připomíná moderní turbo motory. Stejně jako v jejich případě i zde trvá jednu až dvě sekundy, než se motor probudí k plnému výkonu 115 kW (155 k). Tak bezprostředně jako čistě elektrický vůz Mirai sice nejede, ale zase si na něj nemusíte vůbec zvykat.

Pokud se chcete dozvědět více o našem testu prvního sériového vodíkového vozu, přečtěte si článek v novém lednovém Chipu. Je v prodeji od 19. prosince.

toyota-mirai-20-p

Velké nádrže a složité technologie zabírají u Toyoty Mirai spoustu prostoru – takže pro cestující zbývá méně místa.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme