Baterie jsou často správným řešením, pro delší dojezdy bychom se ale mohli orientovat na vodík a palivové články – tak, jak se ukazuje na příkladu Toyoty Mirai. Buňky palivového článku v modelu Toyota Mirai potřebují při startu a pro maximální výkon podporu malé vyrovnávací baterie s lithiumiontovou technologií. Během jízdy je Mirai tak jemně regulovatelná, že může reagovat na výkonové požadavky řidiče přímo. Stupňující se hluk při přidání plynu připomíná moderní turbo motory. Stejně jako v jejich případě i zde trvá jednu až dvě sekundy, než se motor probudí k plnému výkonu 115 kW (155 k). Tak bezprostředně jako čistě elektrický vůz Mirai sice nejede, ale zase si na něj nemusíte vůbec zvykat.
Pokud se chcete dozvědět více o našem testu prvního sériového vodíkového vozu, přečtěte si článek v novém lednovém Chipu. Je v prodeji od 19. prosince.
Velké nádrže a složité technologie zabírají u Toyoty Mirai spoustu prostoru – takže pro cestující zbývá méně místa.