Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

WhatsApp, Instagram a podobné služby jedou: tyto aplikace zažívají nebývalý zájem

Jiří Palyza 04.05.2020

Stroj na generování příjmů Facebooku se v průběhu března začal poněkud zakuckávat, ale v poslední době se příjmy z reklamy opět obnovily. A minimálně jednu z aplikací skupiny v současnosti používají tři miliardy uživatelů po celém světě.

Facebook chce také těžit z nového trendu videotelefonie a nabízet i pro ni novou službu. Po neúspěšném březnu se reklamní příjmy největší sociální sítě opět stabilizovaly a i v průběhu koronavirové krize Facebook získává nové uživatele. V prvních dubnových týdnech jeho reklamní tržby zůstaly na úrovni předchozího roku. To Facebook oznámil při hodnocení výsledků za uplynulý kvartál. Finanční ředitel, David Wehner, také varoval, že výhled je nejasný a může následovat pokles.

Facebook zažívá silný nárůst počtu uživatelů

messengersrolls1

Facebook v posledním kvartálu zaznamenal zdvojnásobení nárůstu počtu uživatelů oproti předchozímu období.

Největší sociální síť měla v posledním kvartále 2,6 miliard aktivních uživatelů měsíčně, o sto milionů více, než před třemi měsíci. Síť obvykle získává každé čtvrtletí přibližně 50 milionů uživatelů. Denně Facebook používá okolo 1,73 miliardy uživatelů.

"Využití našich služeb se výrazně zvýšilo", sdělil zakladatel a šéf služby, Mark Zuckerberg. Alespoň jeden produkt Facebooku navštívily v posledních dnech přibližně tři miliardy uživatelů, a to včetně Instagramu nebo WhatsApp. Denně to bylo 2,36 miliardy. Koncem března v té souvislosti Facebook zvýšil kapacitu serverů pro WhatsApp.

Velkou otázkou před zveřejněním kvartálních výsledků bylo, jak vážně koronová krize zasáhla podnikání Facebooku. Sociální síť své peníze vydělává výhradně z reklamy. V současnosti se zadavatelé reklamy chovají ekonomičtěji. Pro mnoho malých a středních splečností, mezi které patří restaurace nebo poskytovatelé služeb, v poslední době nebyl důvod inzerovat. A Facebook má v této cílové skupině miliony inzerentů. "Naše podnikání závisí na úspěchu těchto malých podniků", připustil Zuckerberg.

Na úspěch Zoomu reaguje Facebook vlastní funkcí video chatu

messengersrolls2

Za současných omezení zaznamenala neuvěřitelný růst videokonferenční služba Zoom.

Čísla za první čtvrtletí byla taková, že investoři ve čtvrtek zvýšili cenu akcií Facebooku o více než devět procent. Díky dobrému startu v novém roce tržby vzrostly o 18 procent na 17,7 miliard dolarů. Kvartální zisk se zdvojnásobil na 4,9 miliard dolarů. Výsledky předchozího roku však ovlivnilo rozhodnutí regulační agentury pro ochranu spotřebitelů v USA, FTC, v soudním sporu, a to ve výši tří miliard USD.

Zuckerberg také řekl, že krize posílila jeho přesvědčení o důležitosti vysoké ziskovosti. Facebook nese v současné době důsledky pandemie, ale z dlouhodobého hlediska by si společnosti financované reklamou měly uržet vysokou ziskovost. Zároveň je také čas investovat do budoucnosti. Facebook se mimo jiné chce stát jedničkou i v oblasti video chatu.

V této oblasti se během koronavirové krize stal nečekaným oblíbencem malý poskytovatel Zoom. Společnost spotřebitelům zpřístupnila videokonference, které byly původně určeny pouze firemnímu segmentu. Počet denních uživatelů v poslední době vzrostl z 10 milionů v prosinci 2019 na 300 milionů v současnosti. To už je nárůst v řádech a absolutní čísla taková, že jim věnuje pozornost i Facebook. Před několika dny tak oznámil svou odpověď v podobě nové služby Messenger Rooms.

mohlo by vás také zajímat: facebook spouští messenger rooms – videochat s až 20 účastníky


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme